Вчительський Журнал он-лайн

 

Інтегрований урок

Друк

Овчаренко Світлана Миколаївна,

учитель-методист початкових класів КЗ"ЛСШ№8",м.Луганськ

«Інтегровані уроки в початкових класах. Здоровязберігаючі технології на уроках. Психологічний аспект».

Курс  «Я і Україна» . 2 клас.

(з елементами уроків: «Основи здоров’я», образотворче

мистецтво ).

Тема. Курс «Я і Україна». Весна. Рослини  навесні.

«Основи здоровя» . Охорона здоров’я   навесні. У лісі.

Образотворче мистецтво. Передача просторових явищ. Квітуча полянка.

Мета:

Курс «Я і Україна» : виявити зміни , що сталися взимку в неживій природі ( висота сонця на небі, температура повітря, вітер, стан неба, опади) , у житті рослин ( забарвлення листя, зміни у трав’янистому  покриві) ; встановити причини, що зумовлюють ці зміни. Ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати.

«Основи здоров’я» : ознайомити дітей з охороною здоров’я  навесні , з правилами поведінки в лісі, виховувати бережливе ставлення до живих організмів , що населяють ліс. Розкрити  значення  перебування  на свіжому повітрі  для зміцнення і охорони здоров’я.

Образотворче мистецтво :передача просторових явищ : межа зламу (земля – небо). Гуаш, робота пальцем.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: інтегрований урок – подорож.

Обладнання: карта подорожі , таблиці з зображенням первоцвітів, малюнки весни, картки для групової роботи , магнітофон із записом музики, фарби, аркуш, зошити, підручники.

На дошці – девіз уроку:

Знання за плечима не носити! Знатиму! Навчуся!

Хід      уроку

І . Організаційний момент

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

Учитель

Усі готові до уроку?

Починаємо роботу !

2. Привітання.

Учитель

Доброго здоров’я , любі діти !

Вас покликав дзвоник в рідний клас.

Вчитись будете, змагатись і радіти,

Тож ростіть здорові , в добрий час!

3.  Реклама уроку ( яким має бути урок)

- А щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, продуктивним, якими ви бажаєте бути на уроці? ( Гра «Мікрофон» ,ті учні , до яких потрапив «мікрофон» , розповідають)

- Учні ( активними, уважними, розумними….).

- Учитель: тому давайте побажаємо одне  одному  чогось приємного.

Вчитель. Я всміхаюсь сонечку.

Всі. Здраствуй , золоте!

Вчитель. Я всміхаюсь квіточці.

Всі . Хай вона росте!

Вчитель. Я всміхаюсь дощику.

Всі .  Лийся, мов з відра.

Вчитель. Друзям усміхаємось.

Всі .  Зичим  їм добра!

- Тож поверніться одне до одного й подаруйте посмішку.

ІІ.  Повідомлення теми уроку

Учитель

-         Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у подорож у світ природи.  А допоможе нам у цьому чарівниця. Відгадайте , хто вона? (за вибором).

Тане сніжок ,                                          А ось і я !

зеленіє лужок,                                        Куди ступаю – сонце сяє,

грак прилітає .                                        Усе навколо оживає,

Коли це буває ? (Весною).                    А ще пробуджую від сну…Я нашу

землю чарівну!

 

-         Так, це Весна. ( Розгляд малюнків за темою «Весна»)

Запрошуємо!

-         Весна

Добрий день, в добрий час!

Рада, діти, бачить вас.

Не сама до вас прийшла –

Я синочків привела.

- А як звати моїх синочків ? Прошу загадки  відгадати! ( Учитель читає загадки , у учнів  на картках написані відповіді).

Загадки.

– Чи знаєте ви, чому місяці мають такі

1. Він сміється й плаче.                                                    назви?

По доріжках зайчик скаче,                                           З давніх – давен люди помітили , що

Зайчик сонячний тендітний,                                        після холодної зими першою зацвітає

До людей дуже привітний.                                           береза. Ось і назвали перший місяць

Хоч мороз ще вусом крутить,                                       весни березнем.

А зима  лякає й лютить,

Але зайчик той сильніший

Тим ,що березню миліший. (Березень).

2. Всюди квітнуть первоцвіти,                                       У наступному після березня місяці

У верби зелені віти,                                                         зацвітає багато квітів . Звідси і назва -

Птахи з вирію вертають,                                                 - квітень.

Бджоли інколи літають.

Ходить він по всій землі ,

То й кінець зимовій млі. (Квітень).

3. Солов’їні співи.                                                            А далі вся земля покривається

Перші грози, перші зливи.                                              соковитою молодою травою. Тому

Зацвіли сади усюди.                                                         і назвали третій місяць весни

Засівають ниви люди.                                                      травнем.

21 березня день дорівнює ночі. День триває 12 годин , і ніч – 12 . Цей день називають днем весняної рівно дії.

 

Практична робота.

- Якими ви уявляєте місяці ? (якого вони кольору? ) Розкажіть і намалюйте.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

Учитель

-         Ми мандруємо, мандруємо

Україною крокуємо.

А зараз розглянемо карту нашої подорожі . Ми побуваємо на трьох островах.

Вони  пропонують нам такі завдання :

 

В                    С

Н

А                    Е

 

Р О С Л И Н И

ЗДО

ВЯ

РО

1.Ознаки весни.

2.Робота з картками.

3. Народна скарбничка.

1.Кольори весни.

2. Складіть квітку.

3. Гра «Що зайве?»

1.Фізкультхвилинка.

2 Гра «Корисно – шкідливо»

3.Промінець здоров’я.

 

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу. Розповідь учителя з елементами бесіди та використанням наочності.

Учитель

Першій острів називається «Весна».

Він пропонує нам такі завдання:

  1. Ознаки весни

-         Які  ознаки весни ви помітили, спостерігаючи за природою? (відповіді дітей)

  • Дні стають довші, а ночі коротші.
  • Піднялася температура повітря.
  • Сонце стало вище ходити по небосхилу.
  • Стало тепліше.
  • Розтанув сніг.
  • Прилітають перші пташки.
  • На деревах, кущах  з’являються бруньки.

Учитель робить підсумок відповідей учнів і доповнює ( Біжать веселі струмочки, на дахах плачуть і радіють льодяні бурульки, талими водами наповнюються струмки, озера .ставки, річки виходять з берегів. Таке явище називається – повінь. На лісових галявинах зацвітають перші квіти їх називають -  первоцвіти , провісники весни).

  1. Робота з картками (робота в парах).

Позначте цифрами порядок весняних місяців.

 

КВІТЕНЬ

 

ТРАВЕНЬ

 

БЕРЕЗЕНЬ

 

  1. Розгадайте кросворд.

1)      Усі його люблять, всі його чекають, а хто подивиться – одразу скривиться. (Сонце).

2)      Приходить тихо, а відходить з шумом. (Сніг).

3)      Зимою спить, а весною шумить.( Річка).

4)      Без сокири і без рук, а дома  будують. ( Птахи).

Перевірка  кросворду  і завдання до учнів:

-         Складіть речення про весняне сонечко.

-         Розкажіть про стан снігу весною.

-         Що відбувається з ріками весною?

-         Як змінюється життя птахів з приходом весни?

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

  1. Народна скарбничка.

-         А зараз – змагання: хто більше назве прислів’їв про весну? Молодці !

( Весна днем красна.  Весна багата водою.  Весняний  день рік годує. Весна  ледачого не любить.  Квітень -  з водою , а травень – з травою.)

-         Народна скарбничка пропонує нам ознайомитися і запам’ятати інші  назви весняних місяців.

БЕРЕЗЕНЬ

КВІТЕНЬ

ТРАВЕНЬ

Березоль

Березозорь

Сочень

Соковик

Протальник

« З гір потоки»

Заграйярочки

Капельник

Красень

Снігогін

Дзюрчальник

Водолій

Лукавець

Цвітеш

Травник

Пісенник

Місяць – громовик

Мур («мурава» - трава)

 

-         А які ви знаєте народні прикмети весни?

  • Грак прилетів – скоро сніг зійде.
  • Побачив шпака – знай: весна біля порога.
  • Якщо на початку квітня грім – на тепле літо.
  • Квіти пахнуть здалека – на вітер.
  • Сухий березень, теплий  квітень, мокрий май буде.

 

Учитель

-         Ми  мандруємо, мандруємо

Україною крокуємо !

Мандруємо далі.  Перед нами   острів (Який ви мені зараз допоможете: звучить музика  В.А. Моцарта «Весняна» , діти слухають відпочиваючи). Вчитель читає вірш:

Що найчарівніше буває,                            Вони, як усмішка привітна,

Що може душу розбудити?                       Як дотик сонечка , як казка ,

Скажіть  мені , хто відгадає :                     Червона , жовта чи блакитна .

Ви правильно назвали – квіти .                  І в кожній з них – тепло і ласка …

У квітах щире сонце квітне

І чистота душі дитинна ,

І небо зоряне , привітне ,

І матері любов первинна .    ( Надія Красоткіна ).

Зараз перед нами острів «Рослини».

1. Розгляньте  картки на партах ( плакати на дошці , слайди на мультимедіапроекторі – за вибором  вчителя і можливостями  класу) , (перші квіти).

- Що це за квіти? ( підсніжник, мати – й мачуха , медунка )

- Якого вони кольору? ( білий, жовтий , пурпурний )

Це  найпоширеніші кольори весни.

-         Які ще кольори , ми , зустрічаємо  весною?

-         Намалюйте. (Практична робота. Малюють пальчиками).(Музика П. І. Чайковський)

Учитель розказує про зміст картини К. Білокур « Польові квіти» (1941)  та звертає увагу на те , що вона близька і зрозуміла всім, захоплює, дивує, сповнює серце любов’ю до рідної землі. Картини  Катерини Білокур чарують глядачів щедрістю веселкових барв та радісним світосприйманням. Вона мріяла про час , коли всі квіти Землі – весняні, літні, осінні. – буятимуть разом, милуючи око і серце своєю красою. У багатьох її  картинах можна зустріти саме таке «дивне сусідство» різних квітів і рослин. (за бажанням вчителя ).

-         Які зміни в житті рослин трапляються весною? (Розтанув сніг , на дворі стало тепліше, з’являються бруньки, листочки…)

2. Групова робота (за рядами )

-  Складіть квітку: (Асоціативній кущ)

Він проліски родич близький,                     білий      смілий    перший      ніжний

П І Д С Н І Ж Н И К

Тендітний і ніжний такий,

Та кольору неба не має,                  тендітний

А в білій сорочці гуляє.

(Підсніжник)                                               зустрічає  дивиться    вистромлюється

 

Пурпурова, червона, блакитна,              пурпурова  яскрава   смачна     вітає

М Е Д У Н К А

До бджілки завжди привітна.

Скидаю три різні спідниці –

Немає у мене сестриці.                            приваблює   сигналізує   зацвіла  дарує

( Медунка) .

 

Що за квітка ? Жовтий цвіт –                     яскрава   тепла      сонячна   радісна

Мати – й - мачуха

Ніби сонечка привіт.

Плине час – квітки немає ,

А листочок виглядає .                    зажовтіла  розсипалась     усміхається   жовтенька

( Мати – й – мачуха ).

Учитель:

Уявіть, що ви -  квіти . Вранці ви прокидаєтеся від нічного сну.( діти встають навшпиньки, піднімають руки вгору й підтягуються).

Пелюстки ваші розкриваються назустріч лагідному сонечку . ( Школярі піднімають руки вгору , зєднують долоні над головою, розводять руки в сторони).

Сонечко котиться по небу , а квіти своїми голівками стежать за його рухом. ( Із піднятими догори руками діти повертають тулуб ліворуч – праворуч ).

Закінчився день . Квіточки зібрали докупи свої пелюстки та нахилили  голівки. (Учні повільно опускають руки вниз та сідають за порти).

3. Гра « Що зайве ?».

Діти серед запропонованих вчителем назв першоцвітів ( медунка, підсніжник, пролісок, мати – й- мачуха, фіалка, простріл , конвалія, троянда, крокуси , сон - трава , примула) та їхніх зображень знаходять зайве слово ( наприклад: троянда).

-         Яке слово зайве?

-         Як називають ці рослини? ( Первоцвіти).

-         Чому їх так називають?

Учитель

У лютому – березні Всеукраїнська екологічна Ліга та Всеукраїнська дитяча спілка «Екологічна варта» разом з іншими громадськими організаціями та органами державної влади проводять щорічну всеукраїнську природоохоронну акцію «Первоцвіт». Розповсюджуються  інформаційні матеріали (листівки , наклейки тощо).

(Лине тривожна музика). В одній із таких листівок читаємо: « Більшість рідкісних рослин , занесених до Червоної книги України , зникають із причини нищення їх людиною, і найяскравіше ця тенденція спостерігається на первоцвітах, які збирають, головним чином, для продажу. В Україні вже зникло майже 50 видів первоцвітів!

Люди, схаменіться! Квітка – немов людина, вона жива…На жаль, сьогодні  красу не рятує світ, бо настав час рятувати її саму!».

У Червону книгу ми занесли

світ неповторний і чудесний,

що поступово вимирає,

давно рятунку в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

і вісник березня – підсніжник?

Невже ми більше на побачимо,

як сон – трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії

Жар – цвітом землю не зігріє? ( Оксана  Вашуленко).

Учитель

Мандруємо далі!

-         Як називається наступний острів?

Зрозуміло , всім відомо,

Що приємно будь здоровим,

Тільки треба знати, Як здоровим стати!

Ми з вами потрапили на острів « Здоров’я».

-         А для здоров’я корисно фізкульхвилинку зробити (танок під музику).

  1. Гра « Корисно – шкідливо» (« Спіймай корисне» ).

а)  Перебування на свіжому повітрі.

б) Звичка брати все в рот і куштувати на смак.

в) Тривале сидіння біля телевізора , комп’ютера.

г) Миття рук перед уживанням їжі.

д) Паління цигарок.

е) Загартування.

ж) Систематичне харчування.

з) Дворазове чищення зубів.

2. Гра «Відкрий промінці здоров’я».

- Найбільше багатство в людини – це здоров’я. Що, на вашу думку, треба робити для зміцнення здоров’я?

- За гарні відповіді «Сонечко» дарує вам чарівний промінчик.

Твоє   здоровя у  твоїх  руках.

Режим дня

Чистота

Їжа

Відпочинок

Зарядка

 

Не забувайте:      Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона плюс.

Намотай собі на вус.

  1. Гра «Плутанка» (картки на партах , самостійна робота)

З’єднай рисками початок та продовження речень.

Сонце, повітря і вода -

запорука здоров’я.

Чистота -

наше багатство.

Здоров’я -

здоровий дух.

У здоровому тілі -

наші найкращі друзі.

 

Учитель (підсумок)            -     Найбільше наше  багатство – це здоров’я. Робіть кожного дня зарядку, вмивайтесь,стежте за чистотою свого тіла, займайтесь спортом., правильно харчуйтесь, більше бувайте на свіжому повітрі. Бережіть і зміцнюйте своє здоров’я!

-         Весною люди часто хворіють простудними хворобами. Поміркуйте і запропонуйте ліки від застуди.

Весна наступила,

Родина захворіла .

Що робити? Як тут бути?

Треба ліки роздобути!

1.Пропоную від застуди                                     4. Є рослина чарівна -

Пити чай тепленький,                                             Весною росте, літом цвіте,

З медом солоденьким.                                             Восени осипається,

2. А от моя бабуся                                                    Зимою відсипається.

Лікує мене чаєм з малини.                                      А квіти – на медок.

Пийте чай з малиною,                                             Лікує від грипу,

І ви швидко одужаєте.                                             Кашлю й хрипу!

3.Щоб здоровим бути                                              Відгадали цю рослину?

І не захворіти,                                                           Звичайно , це духмяна  липа.

Раджу, друзі. вам

Часничок спожити.

-         А я раджу вам, друзі, не хворіти. А для цього свій імунітет зміцнити. Уявіть, що ваш організм – це будиночок, а імунітет – огорожа навколо нього. А зміцнить наш імунітет здоровий спосіб життя та правильне харчування.

V. Підсумки уроку

- Що нового ви дізналися?

- Чому навчилися?

- Що вам сподобалося на уроці?

Мандрівку свою ми вже закінчили,

Все з вами і вивчили , і повторили,

Всі дружні й активні були ви весь час.

Хороші оцінки чекають на вас!

-         Найкращі ліки для всіх –

Це сонце, повітря і сміх!

VI. Домашнє завдання

З курсу  «  Я і Україна» ( Стаття : « Весна. Рослини на весні.»), відповісти на запитання після статей.

Творча робота (за бажанням) , намалювати «Весняні зміни у природі», «Хай живуть квіти!».

 

 

 

 

 

Література

  1. « Програми для середньої загальноосвітньої школи». 1 – 4 класи. Київ «Початкова школа»-2006р.
  2. Н. М. Бібік., Н.С. Коваль «Я і Україна» (Київ « Форум»)
  3. Н.М.Бібік, Т. М. Бойченко « Основи здоров’я» (Київ « Навчальна книга»).
  4. Вашуленко О. Весняні зміни в природі. //Початкова школа .- 2000.- №3.
  5. Грущинська І. Червона книга України на уроках природознавства //Початкова освіта. – 1999. - №2.
  6. Природоохоронна акція «Первоцвіт» // Початкова освіта. – 2003. - №7.
  7. Присяжнюк Н.І. Інтегровані уроки: Методичні рекомендації //Початкова школа. – 1996. - №10.
  8. Чекіна О. Ю. Інтегровані уроки в початковій школі. – Харків «Основа»,-  2008.

 

 

 

 

Вкладення:
Скачать этот файл (Овчаренко Світлана Миколаївна учитель початкових класів вищої категорі1.doc)Інтегрований урок. [Інтегрований урок.Здоров'язберігаючи технології.] 114 Kb
Останнє оновлення на Середа, 11 квітня 2012, 15:44  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.