Виховний захід «Сімейні цінності».
Розробила практичний психолог
Юріна Ю.А.
Мета. Сформувати в учнів моральні якості справжнього сім’янина, виховувати почуття поваги та любові до батьків, національної свідомості й самосвідомості, прагнення жити в гармонії з природою, обов’язку та відповідальності, поваги до закону, до старших, до жінки.
Цілі: сприяти формуванню культури спілкування в сім’ї, відповідального ставлення учнів до свого життя , стимулювати духовний розвиток юнаків та дівчат виховувати моральні якості; сприяти розвитку емоційності почуттів, співпереживання, відчувати співвідношення себе й суспільства.
Епіграф
«Сім’я – перше джерело, з якого починається Велика ріка почуттів і переконань».
Учитель: У нашому народу, як і у всіх народів світу, здавна живе добра традиція, підтримувати тенденцію й родинні взаємини, долати родинні незгоди.
Кожна людина з великою теплотою згадує те місце, де проминуло босоноге дитинство у затишній оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини, тому що ми маємо дім, в якому мама і тато, бабуся і дідусь, братики і сестрички.
Так, ми кажемо „мої рідні”, коли говоримо про сім'ю. У кожного з нас є своя родина. Це найдорожчі нам люди, які найбільше люблять, жаліють, тому що ми теж для них – рідні. І ми їх також найбільше любимо, ми без них не уявляємо свого життя . Бережіть своїх рідних!
Дайте відповідь з ходу на питання: «Що входить в поняття« сімейні цінності », і які вони у вас»? Сімейні цінності в сучасному суспільстві - що це і як їх визначити?
Відповіді учнів.
Учитель робить підсумок відповідей :
Сімейні цінності - це те, що важливо , цінно (тавтологія, але інакше ніяк!), шановані усіма членами сім'ї, спільне поле їх інтересів.
Для більшості сімейні цінності приблизно однакові: любов, батьківство, вірність, довіра, зв'язок з предками, будинок ... Словом, все те, без чого сім'ю і назвати-то сім'єю складно. Більше того - сама сім'я, як збірний елемент цих факторів, теж цінність!
Свобода вибору
Вона стала необхідною цінністю, маючи яку кожен домочадець дає можливість іншому самовиразитися , розуміючи, що і його індивідуальність не зневажається. У першу чергу це стосується жінок та дітей. Причина в тому, що сьогодні дами - нерідко заробляють стільки ж, а то й більше чоловіків, що й дає їм цю відносну свободу .
Дебати про "сімейні цінності"
Питання для дебатів
1.Ранні шлюби.
2.Гендерні ролі особистості.
Учитель: Любов, щастя, дружелюбність, свобода... Щодня ми переживаємо ці почуття та стани, але рідко коли беремось аналізувати, пояснювати, піддавати їх певній логіці, лишаючи пережите у сфері емоцій. На підтвердження цього можна запропонувати вислів відомого філософаБлеза Паскаля: «Серце має свій порядок, якого розум не знає». Людина зазвичай намагається планувати своє життя навчання, роботу, повсякденні справи, але тільки не сферу почуттів,лишаючи її на волю провидіння, долі або покладаючись на сили природних інстинктів. Чи виправданий такий підхід? Чи є йому альтернатива? Часто густо більшість чоловіків і жінок стикаються з розчаруваннями, зрадами, неприйняттям, неповагою або навіть ситуаціями ворожих і насильницьких стосунків у сім’ї. І це може відбуватися між людьми, які освічувались у коханні та обіцяли зробити щасливими один одного... Саме нечесність чоловіка та дружини,насамперед до самих себе, а також один до одного, заради бажання зберегти стосунки і сім’ю проявляються в різноманітних конфліктах..
Сьогодні є багато стереотипів, заборон, норм, приписів у питаннях сім’ї,що значно ускладнюють стосунки в подружжі. Велика кількість сучасних досліджень з питань сім’ї свідчить саме про це.
Рольова гра, в якій підлітки усвідомлюють себе майбутніми сім’янинами.
Вправа «Сімейний акваріум».
Вправа яскраво ілюструє, як учасники уявляють собі взаємостосунки в майбутній сім’ї.
Мета:
1.Дати можливість учням приміряти сімейні ролі.
2.Сприяти набуттю навичок вирішення сімейних питань.
Учитель розподіляє учнів на три групи, кожна з яких утілюватиме велику «сім’ю»
Варіанти проблемних ситуацій:
1.Дідусь, що проживає у селі, захворів, але не хоче їхати в місто до дітей і там лікуватися. Треба вирішити, хто поїде допомагати дідусеві, і чи варто це робити.
2.Чоловік і дружина–студенти. Матеріально забезпечує родину мати дружини, постійно дорікаючи при цьому зятеві, що він «сидить у неї на шиї».Дружина при цьому мовчить. Батько дружини не хоче давати гроші, але боїться заперечувати своїй жінці.
3.У сім’ї двоє дітей. Дружина звинувачує чоловіка, що він мало приділяє їм уваги. Чоловік вважає, що діти «ситі, одягнені, гарно навчаються в престижній школі» і не розуміє, що ще потрібно. Теща, приїжджаючи на вихідні в гості, підтримує дочку, а тесть – зятя.
Обговорення.
Заключна частина:
В.Сухомлинський писав: «У сім’ї, образно кажучи, закладається коріння, з якого виростає пагін, і гілки, і квітки, і плоди. Сім’я – це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави»