Мета: продовжити роботу над удосконаленням техніки читання; збагачувати
словниковий запас учнів новими словами ; розвивати уяву,пам’ять;
виховувати любов до професії.
Обладнання: індивідуальні картки, портрети космонавтів, ілюстрації на космічну
тематику, стенд «Моя мрія», малюнки про професії, додаткові книжки.
Тип уроку : комбінований.
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Погляньте на стенд «Моя мрія», його друга назва підкаже тему, на яку ми поговоримо
сьогодні на уроці і підготуємося до уроку позакласного читання.
Моя професія
На стенді відображені професії, про які ви мріяли починаючи з першого класу. Тут напроти
прізвищ деяких дітей пропущене місце. Вони ще не визначилися з професією, то нехай
твори ,які сьогодні будуть звучати на уроці допоможуть їм знайти свою мрію.
Ми на уроці познайомимось ще з двома професіями, які дуже цікаві. Про них ви дізнаєтесь
пізніше.
? |
? |
Допоможуть нам сьогодні на уроці Рима- учениця восьмого класу з педагогічного клубу
« Аліса» і наші «науковці» -учні класу, що мріють обрати цю професію.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- 1. Робота над віршем Василя Симоненка «Гей, нові Колумби й Магелани».
1 завдання: Рима підготує коротку справку-інформацію «Про світ професій»;
«науковці» пригадають назви професій на кожну літеру слова «професія»;
усі ми, за допомогою слова «професія» налаштуємося на урок і скажемо:
На уроці я буду: П - позитивним
Р - роботящим
О - охайним
Ф - феєричним
Е - енергійним
С - сміливим
І - ініціативним
Я - яскравим
1а. Слухаємо Риму, /що розповідає про світ професій, демонструються слайди «Світ
професій»/
1б.Виступають «науковці», перераховують професії на кожну літеру слова «професія»:
П – продавець, письменник, пекар, пілот, пожежник
Р – робітник, рибалка,
О – охоронець, офіціант, обчислювальник
Ф – фермер, фотограф,
Е – екскурсовод, економіст, енергетик
С – спортсмен, стоматолог
І – інженер, інспектор
Я – ярмаркар
1в. Вчитель. Чи може бути одночасно спортсмен шахтарем?
Ким бути у житті найголовніше?
2 завдання:
2а. Послухайте вірш « Гей, нові Колумби й Магелани» В.Симоненка у виконанні Лери і
Анни -призерів міського конкурсу « Кращий читач творів Григорія Бідняка»
Завдання :
- Рима пояснить нові слова й вирази.
- Науковці дадуть відповідь на перше питання тексту: До кого звертається поет ?
До чого нас закликає?
- Ми з вами послухаємо вірш і відповімо на питання - люди яких професій можуть
бути причасні до цього вірша?
(діти послухавши вірш, переглядають додаткові книжки, ілюстрації і пояснюють свій
вибір ).
З’ясувались професії: філологи, вчителі, ілюстратори, актори.
2б. - Послухайте Риму, яка пояснить нові слова і вирази.
- Послухайте «науковців», їх думку, щодо першого питання.
2в. Усі діти об’єднайтесь у групи по чотири чоловіка.
Перша група «вчителі» - складіть три запитання до віршу;
Друга група «філологи» - випишіть слова,що вжиті у переносному значенні, поясніть їх;
Третя група «поети» - доскладайте самі вірш;
Четверта група «художники» - намалюйте ілюстрацію до тексту;
П’ята група дітей - підійдіть до мене. Рима та «науковці» - прочитайте нам вірш і
знайдіть у тексті речення до схеми:
Нащо ж ми народжені тоді!
Зробіть висновок, поясніть свою думку.
2г. Кожен напишіть на листочку, про яку професію можна згадати читаючи це
МА+НДА-А+ОРІ-О+ВНЯІ-Я+К= МАНДРІВНИК.
- Що ви знаєте про цю професію? Виберіть твори і малюнки ,що стосуються цієї теми.
- Чи може бути шахтар мандрівником?
- Що б сказав священик, слухаючи цей вірш?
Висновок:
Яку б ти професію не обрав, треба, щоб вона була тобі до душі, допомагала тобі духовно
зростати.
Завдання 3: Робота над статтею « Леонід Каденюк – космонавт України »
3а. Підійдіть до мене ті діти, які перші відгадали слово «мандрівник». Розподілимося на три
команди за рядами і помандруємо по стрілочках на підлозі класу.
- Знайдіть конверт з написом, розшифруйте напис:
В Т С О К М О Н А |
К О С М О Н А В Т
- Кому подобається ця професія? На стенді мрій вона є!
3б. - Рима готує інформацію про космічні досягнення України.
- «Науковці» складають тест до тексту (підручник.Українське читання 4 клас, стр. 133)
- Усі діти мовчки читають статтю « Леонід Каденюк – космонавт України »
3в. Перший ряд дітей працює над завданням:
запам’ятати інформацію про відомих космонавтів і Л. Каденюка(у конверті
фото з інформацією на звороті)
Другий ряд відкриває пакет, у пакеті речі: «Кобзар», Герб, Прапор, Конституція,
диск, рушник.
Яким чином ці речі можуть бути причасні до українського космонавта?
Третій ряд відкриває пакет з підручниками: алгебра, фізика, біологія. У кожному
підручнику завдання:
АЛГЕБРА |
Прочитай правильно і порахуй: |
19.11.1997 06.12.1997 16 діб - ? годин |
ФІЗИКА |
Знайди і прочитай слово. Що позначають ці слова в житті космонавта ? |
Громадянин Екіпаж Рушник Орбіта Йому |
БІОЛОГІЯ |
Що необхідно робити, щоб стати космонавтом: |
Складіть пам’ятку, використовуючи знання з курсу «Основи здоров’я» |
3г - Прочитайте ще раз текст уважно.
- Дайте відповіді на запитання тесту «науковців».
(учні пишуть відповіді до тесту «науковців» і перевіряють відповіді у парах)
- Чи можуть бути шахтарі героями?
- А ви можете стати героями?
ВИСНОВОК:
Якщо любити свою професію, старанно виконувати свої обов’язки, бути
працелюбним , то можна стати героєм маючи будь – яку професію.
ІV. Підсумок уроку
- Виберіть з додаткової літератури книжки, які вам знадобляться по темі «Мрії про
професії».
- Ким ви мрієте стати? Напишіть невеличкий твір.
V. Домашнє завдання
Сторінка 132 – 133 виразно читати й відповідати на запитання.
Сторінка 133 – 134 побудувати діалог на тему: «Космічні досягнення України».