Вчительський Журнал он-лайн

 

Позакласне українське читання. 4 клас. Василь Симоненко «Гей, нові Колумби й Магелани»

Друк

Мета: продовжити роботу над удосконаленням техніки читання; збагачувати

словниковий запас учнів новими словами ; розвивати уяву,пам’ять;

виховувати любов до    професії.

Обладнання: індивідуальні картки, портрети космонавтів, ілюстрації   на     космічну

тематику, стенд «Моя мрія», малюнки про професії, додаткові книжки.

Тип  уроку :   комбінований.

 

 

 

 

І.    Організація класу

ІІ.    Повідомлення теми і завдань уроку

Погляньте на стенд «Моя мрія», його друга назва підкаже тему, на яку ми поговоримо

сьогодні на уроці і підготуємося до уроку позакласного читання.

 

 

Моя професія

На стенді відображені професії, про які ви мріяли починаючи з першого класу. Тут напроти

прізвищ   деяких  дітей пропущене місце. Вони ще не визначилися з професією, то нехай

твори ,які сьогодні будуть звучати на уроці  допоможуть їм знайти свою мрію.

Ми на уроці познайомимось ще з двома професіями, які дуже цікаві. Про них ви дізнаєтесь

пізніше.

?

?

 

Допоможуть нам сьогодні на уроці Рима- учениця восьмого класу з педагогічного клубу

« Аліса»     і     наші    «науковці» -учні класу, що  мріють  обрати цю професію.

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. 1. Робота над віршем Василя Симоненка «Гей, нові Колумби й Магелани».

 

1 завдання:  Рима підготує коротку справку-інформацію «Про світ професій»;

«науковці» пригадають назви професій на кожну літеру слова «професія»;

усі ми, за допомогою слова «професія» налаштуємося на урок і скажемо:

 

На уроці я буду:  П - позитивним

Р  - роботящим

О  - охайним

Ф  - феєричним

Е   - енергійним

С   - сміливим

І    - ініціативним

Я   -  яскравим

1а. Слухаємо Риму, /що розповідає про світ професій, демонструються слайди «Світ

професій»/

1б.Виступають «науковці», перераховують професії на кожну літеру слова «професія»:

П – продавець, письменник, пекар, пілот, пожежник

Р – робітник, рибалка,

О – охоронець, офіціант, обчислювальник

Ф – фермер, фотограф,

Е – екскурсовод, економіст, енергетик

С – спортсмен, стоматолог

І – інженер, інспектор

Я – ярмаркар

 

1в.  Вчитель. Чи може бути одночасно спортсмен шахтарем?

Ким бути у житті найголовніше?

 

2 завдання:

 

2а. Послухайте вірш « Гей, нові Колумби й Магелани» В.Симоненка у виконанні Лери і

Анни -призерів  міського  конкурсу « Кращий  читач творів Григорія Бідняка»

Завдання :

- Рима пояснить нові слова й вирази.

- Науковці дадуть відповідь на перше питання тексту: До кого звертається поет ?

До чого нас закликає?

-          Ми з вами послухаємо вірш і відповімо на питання - люди яких професій можуть

бути       причасні  до  цього  вірша?

(діти  послухавши вірш, переглядають додаткові  книжки, ілюстрації і пояснюють свій

вибір ).

 

З’ясувались професії: філологи, вчителі, ілюстратори, актори.

 

 

2б.     - Послухайте Риму, яка пояснить нові слова і вирази.

- Послухайте «науковців», їх думку, щодо першого питання.

 

 

2в. Усі діти об’єднайтесь у групи по чотири чоловіка.

 

Перша група «вчителі» - складіть три запитання до віршу;

Друга група «філологи» - випишіть слова,що вжиті у переносному значенні, поясніть їх;

Третя група «поети» - доскладайте самі вірш;

Четверта група «художники» - намалюйте ілюстрацію до тексту;

П’ята група дітей -  підійдіть до мене. Рима  та  «науковці» - прочитайте нам вірш і

знайдіть у тексті речення до схеми:

 

Нащо ж ми народжені тоді!

Зробіть висновок, поясніть свою думку.

 

 

2г. Кожен напишіть на листочку, про яку професію можна згадати читаючи це

 

МА+НДА-А+ОРІ-О+ВНЯІ-Я+К= МАНДРІВНИК.

 

-  Що ви знаєте про цю професію? Виберіть твори і малюнки ,що стосуються цієї теми.

 

- Чи може бути шахтар мандрівником?

 

- Що б сказав священик, слухаючи цей вірш?

 

Висновок:

 

Яку б ти професію не обрав, треба, щоб вона була тобі до душі, допомагала тобі духовно

зростати.

 

 

Завдання 3: Робота над статтею « Леонід Каденюк – космонавт України »

 

3а. Підійдіть до мене ті діти, які перші відгадали слово «мандрівник». Розподілимося на три

команди за рядами і помандруємо по стрілочках  на підлозі класу.

 

- Знайдіть конверт з написом, розшифруйте напис:

 

В Т С О К М О Н А

К О С М О Н А В Т

 

-          Кому подобається ця професія? На стенді мрій вона є!

 

 

3б.    - Рима готує інформацію про космічні досягнення України.

 

-   «Науковці» складають тест до тексту (підручник.Українське читання 4 клас, стр. 133)

 

-    Усі діти мовчки читають статтю « Леонід Каденюк – космонавт України »

 

3в. Перший ряд дітей працює над завданням:

запам’ятати  інформацію про відомих космонавтів і Л. Каденюка(у конверті

фото з інформацією на звороті)

 

Другий ряд відкриває пакет, у пакеті речі: «Кобзар», Герб, Прапор, Конституція,

диск, рушник.

Яким чином  ці речі можуть бути причасні до українського космонавта?

 

Третій ряд відкриває пакет з   підручниками: алгебра, фізика, біологія. У кожному

підручнику завдання:

 

АЛГЕБРА

Прочитай правильно

і порахуй:

19.11.1997

06.12.1997

16 діб - ? годин

ФІЗИКА

Знайди і прочитай

слово.

Що позначають ці

слова в житті

космонавта ?

Громадянин

Екіпаж

Рушник

Орбіта

Йому

БІОЛОГІЯ

Що необхідно робити, щоб стати космонавтом:

Складіть пам’ятку,

використовуючи знання з курсу «Основи здоров’я»

 

3г    - Прочитайте ще раз текст уважно.

 

-          Дайте відповіді на запитання тесту «науковців».

 

(учні пишуть відповіді  до  тесту «науковців» і перевіряють  відповіді  у парах)

 

- Чи можуть бути шахтарі героями?

 

- А ви можете стати героями?

 

ВИСНОВОК:

Якщо любити свою професію, старанно виконувати свої обов’язки, бути

працелюбним ,  то  можна стати героєм маючи  будь – яку професію.

 

ІV. Підсумок уроку

-          Виберіть з додаткової літератури книжки, які вам знадобляться по темі «Мрії про

професії».

-     Ким ви мрієте  стати? Напишіть невеличкий твір.

 

V. Домашнє завдання

Сторінка 132 – 133 виразно читати й відповідати на запитання.

Сторінка 133 – 134 побудувати діалог на тему: «Космічні досягнення України».

Останнє оновлення на П'ятниця, 10 лютого 2012, 19:26  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.