Єрохіна Лариса Станіславівна
Розробка уроку з математики для 1 класу у формі мандрівки. Мета: учити складати приклади на додавання і віднімання нуля, одного, формувати обчислювальні навички додавання й віднімання чисел; розвивати творче мислення; виховувати позитивні риси характеру, увагу, зацікавленість у вивченні математики.
Урок математики у 1 класі
Таємниці казкового лісу:
у колі друзів
(Тема за календарним планом: «Додавання і віднімання нуля.
Додавання і віднімання одного. Порівняння чисел»)
Творча робота
вчителя вищої категорії,
вчителя - методиста
загальноосвітньої середньої школи I-III ст. №2
м. Краснодона
Єрохіної Лариси Станіславівни,
Педагогічний стаж: 24 роки.
Проблема, над якою працює вчитель:
«Розвиток особистості учнів засобами
національного виховання.»
Адреса навчального закладу:
94440,кв.Баракова,м.Краснодон,Луганська обл.
Україна т. (06435)6-78-41
2011 р.
Відкритий урок у 1-А класі з математики
Тема: « Додавання і віднімання нуля. Додавання і віднімання одного. Порівняння чисел.»
Таємниці казкового лісу: у колі друзів.
Тип уроку: відкриття нових знань.
Основна мета уроку:
а ) діяльнісна: на основі практичних вправ і малюнків розглянути випадки додавання і віднімання нуля, одного, закріпити знання нумерації чисел у межах 10, розвивати мовлення, творче мислення, прагнення допомогти тому, хто цього потребує;
б ) навчальна: учити складати приклади на додавання і віднімання нуля, одного;
в ) знання: складу чисел, нумерації чисел у межах10, назв геометричних фігур;
г ) уміння: уміти складати й розв’язувати приклади на додавання й віднімання за малюнками і практичними діями, вдосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати приклади на додавання й віднімання нуля і одного.
Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, узагальнення.
Роздавальний матеріал: сигнальні картки, картки із предметними малюнками для складання прикладів, картки для гри « Переплутанка», блокнот для усної лічби « Лічимо до 100»
Технічне забезпечення: мультимедійний проектор, комп’ютер, магнітофон, запис пісні « Дорогою із хмарками»
Оформлення дошки: запис теми уроку , зображення друзів – казкових героїв, етапи уроку.
Хід уроку
I Організація класу
Вчитель. Діти! Сьогодні в нашому класі незвичайний урок. Пройде він цікаво, по – особливому.
Пролунав уже дзвінок,
Нас він кличе на урок,
Таємниці розгадаймо
І в дорогу вирушаймо!
II Самовизначення діяльності.
Вчитель. ( З’являється замок Смішариків ) В казковому лісі жили веселі друзі - смішарики . На іншому боці цього лісу жив добрий гном. Одного разу Гном запросив друзі до себе в гості на чаювання, але попередив, що ліс має багато таємниць і тільки той, хто має добрі знання з математики – цариці всіх наук зможе їх здолати, а ще цей гном порадив друзям взяти із собою у подорож учнів 1 – А класу. Смішарики кличуть нас із собою, погодимось підтримати друзів?
Тож, рушаймо!
- - Що візьмемо із собою у мандри? ( Гарний настрій, знання, малинове варення)
III Актуалізація опорних знань
1, До гнома веде багато стежок. Перевіримо орієнтацію. Гра « Переплутанка
( на екрані карта, дітям роздається картка : з’єднай цифри в потрібному порядку )
2. А які ми уважні ? Тестове завдання. Гра « Сигнальники»
- Я вважаю, що доданок, доданок, сума – це компоненти при додаванні (Так);
- Я вважаю, що 7 – 4 =4 ( Ні ) ;
- Я вважаю, що 5 + 5 = 10 ( Так);
- Я вважаю, що фігура, яка має три кути, три сторони і три вершини – це чотирикутник( Ні );
- Я вважаю, що довжина, це величина. ( Так ).
3. Вчитель. Як ви бачите: на карті розташовані перепони. Тільки тоді , коли ми здолаємо, допоможемо кожному героєві – потрапимо до гнома.
Допомоги потребує Кроша ( Розв’яжи приклади – звільни стежину! ) – на екрані приклади і діти показують відповіді за допомогою блокнота « Лічимо до 100».
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила,
Краплі срібнії вронила
Ми ті краплі позбираєм,
У долоні поскладаєм,
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
До роботи сіли знову.
4. Барашу застиг дощик. Щоб краплі швидше впали на землю і дощик припинився, треба розв’язати приклади. ( На екрані приклади у « Краплях» - показ відповідей за допомогою блокноту « Лічимо до 100» )
5. Хвилинка цікавої каліграфії. ( Завдання № 1 У « Робочому зошиті з математики « с. 25 )
- Які цифри загубались?
6. На стежинці Нюша помітила загадкові знаки. Що вони означають? ( Більше, менше, дорівнює – на екрані нерівності і рівності, учні говорять про те, який знак і чому треба ставити )
IV Постановка проблеми і вихід із проблемної сітуації
- Додавання й віднімання нуля.
На стежці ( на екрані) з’являється чарівна скринька. Вчитель також бере скриньку у руки.
- Вона порожня. Скільки цукерок у скриньці? ( 0 ) Я покладу туди 5 цукерок. Скільки стало? Складіть приклад.
0 + 5 = 5.
- Подивіться, до 0 додали 5, і вийшло те саме число 5. Тепер з прикладу на додавання складемо приклад на віднімання.
5 – 0 = 5.
Висновки: якщо до числа додати о , то отримаємо те саме число, якщо від будь – якого числа відняти о, отримаємо те саме число.
V Первинне закріплення
- Робота з підручником ( с. 47 № 1, 2 ) - завдання на екрані
- Зустріч з дядечком Ау. Самостійне складання прикладів на додавання і віднімання нуля і одного ( індивідуальні картки )
- Дядечка Ау пропонує дітям перепочити ( Гімнастика для очей )
- Геометричне завдання. З яких геометричних фігур складається будиночок Гнома?
VI Включення нового знання у систему знань
Робота з підручником ( завдання у підручнику – коментоване розв’язання прикладів с. 47 № 3,4 )
VII Рефлексія навчальної діяльності.
Зустріч з гномом у колі друзів.
- Які таємниці розкрили?
- Що допомогло здолати шлях?
- Які завдання сподобались?
- Що нового дізнались?