Клас: 1кл.
Урок: Математика
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Тема: Письмова нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку. Завдання на закріплення таблиць додавання та віднімання в межах 10.
Мета: вчити записувати числа від 11 до 20 під диктовку, розвивати математичні навички додавання та віднімання в межах чисел другого десятку, закріплювати навички додавання і віднімання чисел першого десятку, читання й запису чисел другого десятка, знання їх десяткового складу, уміння розв’язувати задачі на зменшення на кілька одиниць і на знаходження суми, порівнювати вираз і число, виховувати дисциплінованість, повагу до думки товариша.
Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, картки для індивідуальної роботи, «чарівний мішечок».
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Привітання
Пролунав уже дзвінок
Розпочнімо наш урок.
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаєм,
Багато нового пізнаєм.
Девіз : Працюємо старанно, щоб почути у кінці, що в нашому 1- му класі діти просто молодці.
- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм.
2.Повідомлення теми та мети уроку.
Тема уроку. Письмова нумерація чисел 11-20. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка.
На уроці ми перевіримо й закріпимо набуті знання. Будемо логічно мислити, будемо уважними, кмітливими.
- Що ви очікуєте від уроку-подорожі? (Дізнатись нового, рахувати, записувати вивчені числа, розв’язувати задачі). Нехай ваші та мої сподівання здійсняться.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
- У нас сьогодні незвичайний урок. Помандруємо ми з вами до весняного лісу. У нашій подорожі нам буде допомагати чарівний клубок. А куди він нас приведе ми дізнаємося, виконавши його перше завдання. (Вчитель кидає клубок учню, який разом з відповіддю повертає його назад).
-
1. «Мозковий штурм»
1.Назвати число, в якому 1 дес.1 од.
- Назвати чисор, в якому 1 дес. 5 одиниць.
- Назвати число, яке стоїть перед 17.
- Назвати число, в якому 2 дес.
- Назвати число, яке стоїть після 18.
- Молодці! Отже, ми потрапили на лісову галявину, де нас зустрічає перша весняна квіточка. Первоцвіт. Вона теж приготувала нам завдання. А ось і воно: Запишіть каліграфічно, останнє число . Це число 19.
ІII. Розвиток і закріплення математичних знань.
1. Каліграфічна хвилинка
- Зошит свій я відкриваю і під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи враз візьмусь.
(Я на дошці показую), а учні пишуть в зошитах число 19.
-Пишуть один рядок
-Яке число іде за числом 19? 20
-Яке число передує числу 19? 18
-А як можна отримати число 19? (10 і 9, 9 і 10,)Молодці!!!!
- Але це ще не всі завдання від квіточки. Вона пропонує нам прокласти доріжку із правильних відповідей математичного диктанту. (Один учень біля дошки)
2. Пальчикова гімнастика
Ручку я в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу.
Неодмінно кожен палець
Будь слухняним я навчу.
3. Математичний диктант
-Знайти суму чисел 4 і 2 (6)
-6 збільшити на 2 (8)
-до 8 додати 2 (10)
-Знайти різницю чисел 10 і 5 (5)
-від 5 відняти 2 (3)
-Записати сусідів числа 3 (2 і 4).
(Учень за дошкою показує відповіді, решта перевіряють).
- Отже, можемо рухатися далі, і зустрічаємо по дорозі квітку Пролісок. Вона кличе у бій тих,хто гарно знає таблиці додавання і віднімання в межах 10.
-
3. Робота в парах ( виходять два учні і задають один одному приклади із таблиці додавання і віднімання в межах десяти).
- Отже ми достатньо готові до того, щоб іти далі, але що це? (картинка лісу). Через ці хащі неможливо пройти, не набравшись сили.
-
4. Фізкультхвилинка (відео)
ІІІ. Узагальнення знань учнів.
1. Диференційовані завдання.
- Отже, ми вийшли із лісу і бачимо галявину весняних квітів . Що це?( Маргаритки)
Маргаритки принесли такі завдання:
1. За партами 5 учнів за картками.
2. Клас розв’язує «Задумане число від Маргаритки».
1дес.6од.
1дес.4од.
1дес.9од.
1дес.2од.
2дес.
Учень записує утворенні числа на дошці.
А тепер самостійно запишіть в зошитах від найменшого до найбільшого.(ПЕРЕВІРКА) зачитує учень 12, 14, 16, 19, 20. Які числа пропущені: 11, 13, 15, 17, 18.
Молодці!!!
2. Робота з підручником
- Наш чарівний клубочок закотився під гіллячко, з-під якого проростають так чудові весняні квіти Мати й мачуха. Вони хочуть вказати нам шлях до роботи з підручником на с. 100.
Задача 2.
- Скільки днів у тижні?
- Скільки тижнів пробув Юрко у дідуся? Це скільки днів?
- А що ще сказано по Юрка? (Що він пробув ще 3 дні)
- Що запитують в задачі?
- Який вираз складемо? 7+3=10 (дн.) Відповідь: 10 днів.
Завдання 4. Складемо рівності за малюнком.
10+1=11 12-1=11
3+10=13 14-1=13
2+5=7 10-3=7
- Чудово, молодці!
ІV. Підсумок
- Ось так непомітно, крокуючи за нашим чарівним клубочком, виконавши завдання усіх весняних квіточок на нашому шляху, ми опинилися на чарівній галявині.
- Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше запам’яталося?
- Про що ви розкажете вдома?
Добре. Але я бачу, галявина якась незвична. Що ви бачите на ній? (На малюнку червоний мішечок за деревом). Вам цікаво, що це? Але ж як ми його дістанемо? Я відкрию вам секрет. Ми стали трішечки чарівниками. Заплющте очі. Повторюйте за мною. Один, два,три, чарівний мішечок з’явися з гори! (Дістаю червоний мішечок з-за дошки. На ньому напис : Знання). – Що це, діти? Це ваші знання. А знання, як ми всі знаємо – це великий скарб. Щоб він ніколи не зник, знання потрібно завжди збільшувати, поповнювати, для чого ми і ходимо в школу. Мені дуже цікаво, що там всередині, але я не можу його відкрити. Ви повинні мені допомогти. У вас на парті лежить листочок. Нам потрібно підібрати код, щоб відкрити його. Тільки той, чиї цифри співпадуть з кодом на мішечку зможе відкрити його. Будьте уважними і пильними.(Записують тільки відповіді)
10 – 8= 1 + 5= 9 – 6= 3 + 5= 7 – 2= 5 – 4= 2 + 7=
(2638519)
- Молодці! Ви справилися з завданням і отримуєте шоколадні монетки! Дякую усім за урок.