Однією із актуальних проблем сучасної шкільної освіти є проблема формування мотивації у навчальній діяльності. Є. Ільїн під мотивом навчальної діяльності розуміє всі фактори, що виявляють її активність: мотиви, мета, настанова, почуття обов’язку, інтереси. Найдієвішим і найефективнішим внутрішнім стимулом є прагнення до пізнання нового, що ґрунтується винятково на інтересі до предмету пізнання. Потурбуватись про виникнення та зростання цього інтересу учнів – справа вчителя. Практика свідчить, що підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, вищий рівень засвоєння теоретичного матеріалу можливо здійснити шляхом проведення уроків в ігровій формі, особливо підсумкових. Якщо учень, розпочинаючи вивчати розділ, знає, що його закінченні здобуті знання знадобляться щоб перемогти у цікавому і напруженому змаганні,і то вчити цей розділ учень буде дуже старанно і з великим інтересом. Ігрові уроки дають можливість учням мати:
- позитивний вплив на вирішення творчих завдань, що не мають чіткого алгоритму розв’язання;
- емоційне задоволення від виконання завдання, подолання труднощів;
- підвищення самоповаги дитини, її самооцінки.
На уроках біології використовуються різні форми нестандартних уроків: Урок – подорож, Брейн - ринг, КВК, та найулюбленішим є інтелект - шоу «Еврика». Ці уроки дозволяють учням перевірити свої знання, проявити культуру, артистичність, та «приміряти» себе до дійсних учасників.
В сьомих класах участь у конкурсі беруть не окремі учасники, а мікрогрупи (2-3 учня), що теж має виховне значення. Робота в мікрогрупах розвиває і формує навички лідера, а також вміння вислуховувати позицію другої сторони, обирати оптимальний варіант відповіді. У своїй роботі часто використовую цю ігрову форму. Розробленні сценарії підсумкових уроків з тем: Птахи, Безхребетні, Покритонасінні. Сценарії пропонуються вашій увазі
Хмелевська Наталя Сергіївна
Вчитель - методист Великодальницького НВК
"школа - гімназія" Біляївського району, Одеської області