Учительський Журнал он-лайн

 
Школа

Мультимедійний урок у 10 класі з фізики "Закони збереження енергії в живій природі"

e-mail Друк PDF

Розбицький Микола Леонтійович

Мультимедійний урок у 10 класі з фізики "Закони збереження енергії в живій природі"

Вкладення:
Скачать этот файл (Закони збереження енергії в живій природі.pptx)Презентація до уроку[ ]10179 Kb
Останнє оновлення на П'ятниця, 22 травня 2015, 08:49
 
 

Овочі в харчуванні людини. Приготування овочевих салатів

e-mail Друк PDF

Великолепетиська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

Урок з трудового навчання на тему:

«Овочі в харчуванні людини. Приготування овочевих салатів»

( 6клас)

 

 

 

 

Учитель вищої категорії,

старший вчитель:

Артюх С.В.

 

 

 

 

Тема: овочі в харчуванні людини. Приготування овочевих салатів.

Мета: ознайомити учнів зі значенням овочів в харчуванні людини; навчити готувати овочеві салати; виробляти навички творчого оформлення готових страв; виховувати акуратність, художній смак.

Обладнання: обробні дошки, тертки, ножі, столовий посуд; інструкційні картки;  інтерактивна дошка; мультимедійний проектор; комп’ютер; мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. 1. Організаційна частина:

- перевірка присутності учнів на занятті;

- перевірка готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Учитель. Для того, щоб дізнатися про що буде йти мова сьогодні на уроці вам треба відгадати декілька загадок.

 

Її смажать і печуть, її варять і товчуть.

Овоч цей всі люблять дуже, як же він зоветься, друже? (Картопля)

Помаранчева і гарна у землі сиджу не марно:

Соковита, солоденька вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину хай корисну з’їсть… (Морквину)

Зелений чуб, червоний бік, смачний із нього чавлять сік,

Хазяйки варять з ним борщі, росте в городі на кущі. (Помідор)

Той, хто їсть його, той знає – всіх мікробів він вбиває. (Часник)

 

 

В діжці ми їх засолили, а тоді всю зиму їли.

Солоденькі та хрумкі у пухирцях…   (Огірки)

Учитель.Отже, ми з вами будемо говорити сьогодні про овочі.

 

3.Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Овочі це продукти харчування, без яких не обходиться практично жоден прийом їжі, їх людина вживає як самостійну страву, так і в поєднанні з іншими продуктами в салатах, закусках, перших і других стравах, соках.

Тож давайте запишемо тему сьогоднішнього уроку:

«Овочі в харчуванні людини. Приготування овочевих салатів».

4.Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя.

Зараз ми послухаємо  повідомлення дівчат, які заздалегідь підготувалися і знайшли цікаві факти про овочі.

(Виступи учнів)

Учень 1.Батьківщина картоплі – Чилі. Тут її вирощували ще на початку нашої ери. Чилійська картопля, на відміну від сучасних сортів, була мілкою й гіркою. Люди підмітили, що після розморожування бульби ставали солодшими. Тому їх розминали, відціджували воду. Потім варили й сушили.

У ХVІ ст.. навколо картоплі  ходило немало пліток. Погана слава настільки утвердилася в народі, що саджати картоплю відмовлялися навідріз. Це відбувалося в усії без виключення країнах. Одні уряди намагалися таке небажання зламати силою, інші – хитрістю й підкупом, а в Англіі за розведення картоплі обіцяли золоті медалі. Урешті це дало свій результат. Але ще й у 1800 році бульби були настільки рідкісні, що городяни дарували їх один одному на свята.

Підраховано, що половину необхідної для організму кількості вітаміну С ми одержуємо з картоплею. Недарма разом із розповсюдженням картоплі в Європі зникли епідемії цинги. Білок картоплі за складом близький до білків тваринного походження. Картопля допомагає виводити шлаки, регулює обмінні процеси.

Учень 2.Батьківщина капусти – береги Середземного моря. Здавна капусту любили древні греки, римляни, єгиптяни. Олександр Македонський вважав першою необхідністю перед боєм нагодувати своїх воїнів капустою. У цьому він бачив причину непереможності своєї армії.

Римський лікар Катон у своїх трактатах з ентузіазмом писав про лікувальні властивості капусти, і вважав, що дякуючи їй, римляни протягом століть  обходились без ліків. «Якщо в тобі тліє якась хвороба, капуста все вилікує. Вона вижене біль із голови, очей, повністю вилікує тебе. Якщо капуста не допомагає, то хворого потрібно вбити», - такий вердикт він виносив пацієнту.

Капуста зміцнює організм, дає йому стійкість проти багатьох захворювань, лікує безсоння та головні болі. Сучасні вчені пояснюють це тим, що вона містить майже весь набір вітамінів, необхідний для життя людини. Вітаміни в капусті розподілені нерівномірно у верхніх листах їх у два рази більше, ніж у внутрішніх, особливо багато їх у зелених за кольором листах.

Учень 3. В індійській казці сказано, що коли могутні боги вирішили розділити всі багатства Землі між людьми  різного кольору шкіри, то першими прийшли індіанці і вибрали собі найцінніше на їхню думку – яскраво-жовтий, ніби вилитий із чистого золота, кукурудзяний початок. Він давав їжу людині, тваринам і пташкам. З кукурудзою не страшний був і голод.

Помічено, що в країнах Європи та Азії, де кукурудза є традиційним і основним продуктом харчування – у вигляді каші, хліба та мамалиги в Молдавії, Румунії, на півдні України, в Італії, Абхазії, Грузії, - кількість захворювань, особливо серцево – судинних, у населення значно менша, ніж у сусідніх районах та областях, де її в їжу практично не вживають.

Учень 4.Морква – один із найдревніших коренеплодів, який людина вживає 4 тисячі років.

Моркву шанували і цінують в усьому світі. Тепер її вирощують навіть у Гренландії і на висоті 3500 метрів над рівнем моря в горах Афганістану. Вона буває білою, жовтою, рожевою, оранжевою, криваво – червоною, фіолетовою та чорно – фіолетовою. Виростає морква до одного метра завдовжки та до 30 см у діаметрі на вулканічному грунті в Японії.

Нічого не знаючи про вітаміни, знахарі Київської Русі призначали хворим олію з морквою. Лікувальною вважалася морква з медом, який зберігав усі її цілющі властивості. У Німеччині та Франції до новорічного столу й тепер подають медову моркву, бажаючи при цьому стільки краси, скільки її є в моркві, солодкого життя, такого як мед, ніжності стільки, скільки її в цій смачній страві. У моркві, крім великої кількості вітаміну А, є весь вітамінний алфавіт.

Розповідь учителя.

Залежно від того, яку частину рослинивикористовують у їжу, овочеві культури поділяють на групи. Зараз ми з вами складемо схему цього поділу.

Види овочевих культур

Цибульні

Плодові

Коренеплоди

Бульбоплоди

Листкові

( Цибуля, часник,  перець, огірок, кабачок, гарбуз, квасоля,  горох, ріпа, буряк, морква, редиска, картопля, топінамбур, капуста, кріп, зелень петрушки)

Овочі – основне джерело вітамінів ( від латин. vіta–життя), мінеральних солей, вуглеводів, рослинних білків, необхідних для нормальної життєдіяльності організму.

Відкрийте підручники на стор.188, таблиця 5.

Використовуючи таблицю«Вміст вітамінів», назвати овочі, найбільш багаті на вітамін С (аскорбінова кислота) – впливає на  обмін речовин, підвищує опірність людського організму інфекційним захворюванням (грип),

вітамін А (ретинол) – має особливе значення для дітей ( у період росту), сприяє правильному розвиткові кісткової системи, необхідний для нормального зору.

Салат – це холодна страва з одного або кількох видів овочів. Залежно від його рецептури додають і інші продукти: м'ясо, рибу, яйця, ягоди тощо. Салати заправляють олією, майонезом, різними заправками.

Прикрашають, зазвичай, продуктами, використовуючи певні способи фігурного нарізування.

Для приготування салатів овочі нарізують і подрібнюють за допомогою різних видів ножів, терток, шатківниць.

5.Практична робота.

Вчитель. Працювати ви будете в групах, на які  заздалегідь розподілилися. Сьогодні ми з вами приготуємо овочеві салати, прикрасивши їх фігурно нарізаними заготовками.

Для переходу до практичної частини необхідно прибрати робочі місця і приготуватися до кулінарних робіт.

Проведення фізкультхвилинки:

По планеті крокує людина, й бачить – у світі вона не єдина.

Зліва, справа й попереду люди, і позаду, ну, тобто, усюди.

Усміхнулася радо людина, через те, що вона не єдина,

Й стала впевнено знов крокувати…

Ну а нам час настав працювати!

Правила безпечної праці.

Користуючись ріжучими та колючими інструментами необхідно обов’язково дотримуватись правил безпечної праці.

(Правила поводження з ріжучими інструментами)

 

З правилами приготування салатів ознайомимося зі слайду презентації.

1.Усі продукти для салату повинні пройти первинну обробку, а деякі ще й теплову.

2.Салати із сирих овочів готують безпосередньо перед подаванням на стіл.

3. Салати заправляють безпосередньо перед подаванням на стіл.

4.Незаправлені салати повинні зберігатися в холодильнику не більше 12 годин, заправлені – 6 годин.

Вчитель. Ще раз нагадаю, що на результат роботи впливає як правильність приготування салату ( в цьому вам допоможуть інструкційні картки), так і вміння гарно його презентувати ( зверніть увагу на фото салатів на картках та на слайд презентації).

(Приготування салатів)

Учитель. Діти, а зараз час побачити як справилися із сьогоднішнім завданням наші групи.

Мотивація та виставлення оцінок в групах.

Рефлексія:

- Найцікавішим для мене на сьогоднішньому уроці було…

- Що нового пізнали на уроці?

- Як в житті ви зможете використати отримані сьогодні знання?

6. Підсумки уроку

Вчитель. Овочеві салати є цінними і незмінними продуктами харчування людини, бо забезпечують організм багатьма корисними речовинами. А ще запам’ятайте, що важливо не тільки правильно приготувати страву, але й прикрасити так, щоб її зовнішній вигляд збуджував апетит та дарував естетичну насолоду.

 

7 Домашнє завдання.

Знайти цікаві рецепти недорогих овочевих салатів.

 

Розробка зборів батьків майбутніх першокласників "Про навчання від "А"до"Я""

e-mail Друк PDF

Розробка зборів батьків майбутніх першокласників для вчителів початкової школи "Про навчання від "А"до"Я"".

Виконавці: вчителі початкових класів Соледарської ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 Ячмінь Наталія Леонідівна, Зелена Світлана Вікторівна. Форма проведення : гра "Хрестики"- "нулики" з елементами дискусії.

 

РАПП -Розгорнутий Алгоритм Поурочного Плану

e-mail Друк PDF

РАПП - Розгорнутий Алгоритм Поурочного Плану. Підготувала учитель історії  Ананко Аліна Аркадіївна (м. Харків)

Кожного разу, коли ми входимо до нашого предметного кабінету, ми замислюємось над тим, як пройде наш день, якими будуть сьогодні наші учні , чим ми зиожемо порадувати або здивувати їх. Але не меншу зацікавленість і хвилювання у нас викликає думка про те, хто сьогодні буде гостем на нашому уроці? Дуже часто відвідування уроку представниками шкільної адміністрації або колегами викликає у нас невдоволення, інколи обурення і агресію...Чому саме я??? Цьому можна запобігти, якщо пам'ятати вислів : "Легким може бути кожен урок, якщо добре до нього підготуватись!" Саме тому автор даної розробки вирішив акцентувати власну увагу на полегшенні підготовки до будь-якого уроку. Розгорнутий Алгоритм Поурочного Плану, запропонований для перегляду і користування широким колам вчителів завдяки роботі Видавничої Групи "Основа" та Учительському журналу on-line, а особливо тим, хто тільки починає кар'єру Учителя. Він може стати у пригоді і досвіченим учителям, оскільки кожен може взяти від РАПП те, що йому буде потрібно найбільше: структуру, форму, наповнення окремих пунктів тощо, які можна використовувати у ісходному вигляді, а можна удосконалювати на власний смак і розсуд!

ПЛІДНОЇ, НАТХНЕННОЇ, ТВОРЧОЇ І ЯКІСНОЇ РОБОТИ УСІМ УЧИТЕЛЯМ! Smile

 


Сторінка 2 з 1983

Пошук

Лічильники

Проверка сайта

Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.