Учительський Журнал он-лайн

 

І.Калинець «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою»

e-mail Друк PDF

Урок української літератури в 6 класі

"І.Калинець «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою»"

розроблений відповідно до чинної програми з використанням інноваційних технологій, що сприяє активізації розумової діяльності школярів, розвитку комунікативної компетенції.

Тема: І.Калинець «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою»

Мета: поглибити знання учнів про творчість І.Калинця,зясувати ідейно-тематичне спрямування, пояснити особливості назви, визначити реальне і уявне, охарактеризувати образи; формувати вміння учнів виразно читати , аналізувати; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати моральні якості учнів

Обладнання: текст, бібліотечка творів І.Калинця

Тип уроку: урок-хронометраж

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок

1.Літературна головоломка

Прочитати анаграми. Яких творів вони стосуються? Назвіть авторів цих творів

Правда ( АПРАДВ), праця(ЯПАРЦ), задоволення(ЯНЗНАОДОВЕЛ), віра, хвалькуватість, впевненість

Який твір можна охарактеризувати всіма словами?

Переконатися у цьому допоможе театралізована хвилинка

(пісенька Ганнусі)

Як називається твір? Хто його автор?

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Урок проведемо у формі хронометражу. Що таке хронометраж?

Твір називається «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою». Коли людина може вважати себе задоволеною у чомусь або чимось?

Спробуємо створити формулу задоволення

ЩО до Чого треба додати, щоб отримати задоволення?(-----+------+-----=задоволення)

Завдання на вибір:

- скласти сенкан до образу Ха-еФа

- дібрати прислів’я, приказки, якими можна охарактеризувати героїв твору

- індивідуальне завдання – скласти відгук, рекламу на оповідання

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

1. Квест з теорії літератури

Визначте жанр твору. Доведіть. Як трактує жанр сам автор? Які елементи казки наявні у творі? А що свідчить про те, що це оповідання?

Отже, жанр твору – оповідання з елементами фантастики.

2. Робота над змістом твору. Інтелектуальна кулька з елементами вибіркового читання.

Відповідаючи на запитання, добираючи відповідні місця з тексту, ми у процесі роботи повинні визначити тему і основну думку оповідання.

- Чому Ганнуся дозволила Ха-еФу перебувати в альбомі?

- Про що і для чого попросила Ганнуся хлопчика-фігурку наприкінці дня?

- Чи був задоволений собою Ха-еФ на початку твору?

- Що означав для Ха-еФа червоний знак питання в альбомі Ганнусі?

- Для чого дівчинка попросила написати свою історію?

- Про який діловий папір ви дізналися з цього твору?

- Яким чином дівчинка пояснила оригінальність свого твору?

- Що ви знаєте про історію букви Ф? (повідомлення)

- Чим пояснити те, що дівчатка після отримання гарних оцінок не раділи, а сумували?

- Чому вирішили покласти малюнок з Ха-еФом до ранця Богданка?

- Яке слово для Ха-еФа було найголовнішим? Чому?

- Чи хотіли б ви, щоб у вас теж був такий хлопчик?

- Як автор пояснив причину появи цієї цікавої пригоди?

- Яка тема оповідання? Основна думка?

3. Робота в парах. Асоціативний диктант.

Вибрати серед переліку рис ті, які стосуються Ха-еФа

Хвалько, чемний, скупий, дотепний, хитрий, веселий, щедрий,сміливий, працьовитий, ледар, щирий, зверхній, незалежний, товариський.

Спробуємо віднайти ці риси у його життєписах

4. Робота в групах. Дослідження – аналіз.

Оскільки ми працюємо у рамках хронометражу, то з якого життєпису варто розпочати?

1 група – 1 життєпис;

2 група – 2 життєпис;

3 група – 3 життєпис

Проаналізувавши всі автобіографії, створимо памятку «Дружні поради друзям, які будуть важливими у їхньому житті».(записати на дошці по черзі, представити на аркуші паперу у вигляді пропозицій, приклеїти на дошці)

5. Завдання на вибір

Пригадайте, які завдання на початку уроку?

Яким прислів’ями, приказками ви охарактеризували б героїв твору?

Презентуйте сенкан Ха-еФа

ІV.Підсумок

ЩО до Чого треба додати, щоб отримати задоволення?(-----+------+-----=задоволення)

Праця+ розум+власні сили=задоволення собою

V.Домашнє завдання

Визначити елементи сюжету оповідання

Придумати коротеньку історію – четвертий життєпис Ха-еФа

Скласти вікторину, тести (індивідуальне завдання)

 

 

Вкладення:
Скачать этот файл (Євшан-зілля.doc)конспектик[ ]927 Kb
Останнє оновлення на Неділя, 04 березня 2012, 14:23  

Пошук

Лічильники

Проверка сайта

Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.