У досвіді представлені теоретичні основи та практична спрямованість даної проблеми.
Актуальність даної теми обумовлена тим, що на сучасному етапі педагогіка, як наука й мистецтво, стосується особливої сфери – формування особистості з притаманними їй національними рисами й почуттями. Мета державної політики заключається сьогодні “у створенні умов для формування особистості та творчої самореалізації кожного громадянина України”. Виконанню такого державного замовлення сприяє особистісно-зорієнтований підхід до моделювання виховної діяльності, який реалізує на виховних годинах та позаурочний час Романіченко Л.С.. У даному досвіді показані ефективні шляхи та засоби набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.