Вивчення шкільного курсу математики в сучасних умовах набуває особливої активності. Це зумовлено тим, що дедалі більше спеціальностей потребують застосувань математичних знань, умінь і практичних навичок. Давно відома істина, що будь-яка діяльність може бути або технологією, або мистецтвом. Мистецтво базується на інтуїції, технологія – на науці. З мистецтва все починається, а технологією все закінчується. Саме за цим
принципом організується вивчення всього курсу математики в середній школі, враховуючи віковий, моральний і розумовий рівні розвитку учнів. За стилем мислення учні поділяються на тих, хто має математичний стиль, і тих, кому притаманний гуманітарний склад мислення. І разом з тим, для всіх учнів, без винятку, значний ефект дає використання нестандартних ситуацій, парадоксальних явищ, проведення рольових та ділових ігор, моделювання, створення проектів та ін. Отже, нині стає на чільне місце потреба гуманітаризувати матеріал, тобто поставити в основу науки не формулу, а думку і, за необхідності, “оздобити” матеріал цікавими дрібницями, які здатні викликати інтерес. Відомо, що інтерес виникає на основі потреб, які, в свою чергу, є великою рушійною силою в діяльності людини.