|
Тема: застосування порядку виконання арифметичних дій ;задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
Мета: сприяти свідомому вибору порядку виконання арифметичних дій; повторювати і закріплювати раніше вивчені таблиці множення і ділення; розвивати навички розв’язувати задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати почуття колективізму, рішучість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити.
Обладнання: карта подорожі, казкові герої(козак Петро, Змій, Лісовичок, летючий корабель, Мишка-норушка, Лисичка-сестричка, Зайчик, кодований замок, чарівна скринька.), математичні квадрати.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Девіз уроку:
Щоб добре все знати
Ми будем міркувати,
А також рахувати,
Задачі вирішати,
Свій розум розвивати.
-- Сьогодні, діти. У нас незвичайний урок. А який саме ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку.
Бачити – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки розповідає,
Добре мудрує. (Казка)
--Отже, наш народ складає дуже багато казок.
-- А які бувають казки?
-- От і сьогодні я розповім Вам казку, а хто головний герой нашої казки спробуйте здогадатися самі, подивившись на слово «казок».
Казок – козак
--Про козаків складали багато казок і легенд. Ось одну таку казку я і хочу вам сьогодні розповісти. Отож, слухайте:
Десь за синіми морями
Та за темними лісами
Проти неба на землі
Жив козак в однім селі.
--Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.
І от одного разу довідався козак, що існує місто, де всі жителі дуже сумні.
--Що ж сталося? – поцікавився козак Петро. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються діти вчити уроки одержують лише двійки. Трійки і одиниці. Не міг з цим змиритися козак Петро і вирішив допомогти дітям перемогти Змія.
Петро знав, що нелегко буде перемогти Змія і йому потрібні вірні побратими
--Ви згодні допомогти козаку Петру і стати його побратимами?
--Добре, отож, вирушаємо в путь.
ІІ. Перевірка д\з.
--Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак спитати дорогу у Лісовичка.
Лісовичок пообіцяв вказати шлях, але спочатку вирішив випробувати побратимів, як вони виконали д\з.
1. Учень пише на дошці розв’язок задачі.
2. Фронтальна перевірка розв’язання прикладів.
ІІІ. Актуалізація.
1. Усний рахунок.
--Молодці! Лісовичок залишився вами задоволений і вказав путь козаку Петру. А поки козак іде далі, ми трішки порахуємо:
а) полічити 2 до 20;
3 до 30;
4 до 40.
б) Біля дошки 1 учень працює з «Магічним квадратом».
13 |
6 |
17 |
16 |
12 |
8 |
7 |
18 |
11 |
в) Ланцюжки прикладів №294 (усно).
ІV. Оголошення теми.
--Ось ішов козак, ішов і натрапив на перешкоду. Ось на цей приклад. Доки його не вирішить не може пройти далі.
25 – 32 : 4 =
--Допоможемо козакові?
--Отже, сьогодні на уроці ми закріпимо порядок виконання арифметичних дій. А також будемо розв’язувати задачі на дві дії.
V. Закріплення раніше вивченого.
--Мандрує козак Петро далі і знайшов летючий корабель. Вирішив він ним скористатися, але потрібно побудувати крила, щоб корабель міг злетіти.
--Отже, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
1. Каліграфічна хвилинка.
2. Математичний диктант.
В-І – Запишіть результати таблиці множення на 4;
В-ІІ -- Записують результати таблиці множення на 5;
8, 12, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36.
10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.
3. Робота з підручником.
--Помандрував козак Петро з побратимами далі на кораблі.
а) Коли це дивиться козак розходяться три шляхи в різні боки. По якому із них іти далі не знає козак. Але ось вискочила Мишка–норушка. Козак запитав у неї дорогу. А Мишка–норушка і говорить:
--Коли розв’яжете задачу № 295, то дізнаєтесь по якій дорозі вам йти далі.
Робота над задачею №295
5 + 6 + 20 =
5 * 6 + 20 =
5 + 5 * 6 =
--Молодці, діти, отже, ми допомогли відшукати шлях козаку.
--Запишіть у зошит розв’язок задачі у вигляді виразу і запишіть відповідь.
б) Робота над задачею №296.
Полетів козак Петро з побратимами далі і зустрів Лисичку-сестричку. Запитав він у неї дорогу до царства змія. Лисичка обіцяла допомогти, але спершу вона попрохала розв’язати задачу 296. (Фронтальний аналіз задачі; один учень працює біля дошки).
Лисичка вказала шлях і козак помчав далі, але шлях його перегородила скринька. Щоб відкрити її потрібно розкодувати замок. А це ми зможемо зробити, коли розв’яжемо приклади №297, бо відповіді цих прикладів є числа на замку нашої скриньки.
Приклади №297.
17+5-(13-8)=17 20-8:4=18 6:2*2=6
20-(15-7)-3=9 (20-8):4=3 6:3*2=4
(Учні розв’язують по одному прикладу на дошці, коментують порядок виконання дій.)
--Назвіть код замка: 17, 9, 18, 3, 6, 4 і відкрийте замок.
VІ. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Три!
Чотири! П*ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата – скоки-скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
VІІ. Продовження роботи.
1. Геометричний матеріал.
--Зустрів козак Зайчика. Зайчик пообіцяв допомогти козакові, якщо він допоможе йому розпізнати геометричні фігури.
--Що це за геометричні фігура?
--Чому?
--Скільки потрібно паличок, щоб побудувати цю фігуру? (5).
-- Скільки потрібно таких паличок, щоб побудувати 6 таких п’ятикутників ?
5*6=30
--А що потрібно зробити, щоб п’ятикутник перетворився на хатку для зайчика?
--Які фігури тепер утворилися?
2. Самостійна робота.
Знайшов козак Петро царство Змія. Вийшов до козака Змій, в якого було 3шиї і на кожній по 3 голови.
--Скільки голів було у Змія? (3*3=9)
--От Змій і говорить козакові… «Як ти збираєшся зі мною битися, коли в тебе навіть зброє не має»
--А козак і говорить …
--А от що сказав козак Петро, ви дізнаєтесь коли самостійно розв’яжете приклади.
(Самостійна робота по картках. Відповіді прикладів – це порядковий номер букви в алфавіті).
2
Р О З У М – М О Я З Б Р О Я
--Чому козак так відповів?
--Якщо він подолав стільки перешкод, то чи зможе він подолати Змія?
--А без вашої допомоги зміг би козак перемогти Змія? Отже, ваші знання - це ваша сила, ваша зброя!
Тому Змій був змушений повернути гарні оцінки. А козак повернув їх дітям, а також своїм побратимам, які активно допомагали йому у дорозі.
(Оцінювання роботи учнів на уроці і мотивація оцінок).
VІІІ. Підсумок уроку.
--Отже, що ми робили на уроці?
--Отож давайте повернемося до девізу нашого уроку. Як ви думаєте, ми дотримувались девізу нашого уроку?
--Молодці! Дякую за роботу!
УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ |
Підготувала вчитель початкових класів ЗОШ І – ІІІ ст.. №7
ОЛЕФІР ІРИНА МИКОЛАЇВНА
м. Прилуки
2014 р.
|
Тема: застосування порядку виконання арифметичних дій ;задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
Мета: сприяти свідомому вибору порядку виконання арифметичних дій; повторювати і закріплювати раніше вивчені таблиці множення і ділення; розвивати навички розв’язувати задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати почуття колективізму, рішучість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити.
Обладнання: карта подорожі, казкові герої(козак Петро, Змій, Лісовичок, летючий корабель, Мишка-норушка, Лисичка-сестричка, Зайчик, кодований замок, чарівна скринька.), математичні квадрати.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Девіз уроку:
Щоб добре все знати
Ми будем міркувати,
А також рахувати,
Задачі вирішати,
Свій розум розвивати.
-- Сьогодні, діти. У нас незвичайний урок. А який саме ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку.
Бачити – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки розповідає,
Добре мудрує. (Казка)
--Отже, наш народ складає дуже багато казок.
-- А які бувають казки?
-- От і сьогодні я розповім Вам казку, а хто головний герой нашої казки спробуйте здогадатися самі, подивившись на слово «казок».
Казок – козак
--Про козаків складали багато казок і легенд. Ось одну таку казку я і хочу вам сьогодні розповісти. Отож, слухайте:
Десь за синіми морями
Та за темними лісами
Проти неба на землі
Жив козак в однім селі.
--Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.
І от одного разу довідався козак, що існує місто, де всі жителі дуже сумні.
--Що ж сталося? – поцікавився козак Петро. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються діти вчити уроки одержують лише двійки. Трійки і одиниці. Не міг з цим змиритися козак Петро і вирішив допомогти дітям перемогти Змія.
Петро знав, що нелегко буде перемогти Змія і йому потрібні вірні побратими
--Ви згодні допомогти козаку Петру і стати його побратимами?
--Добре, отож, вирушаємо в путь.
ІІ. Перевірка д\з.
--Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак спитати дорогу у Лісовичка.
Лісовичок пообіцяв вказати шлях, але спочатку вирішив випробувати побратимів, як вони виконали д\з.
1. Учень пише на дошці розв’язок задачі.
2. Фронтальна перевірка розв’язання прикладів.
ІІІ. Актуалізація.
1. Усний рахунок.
--Молодці! Лісовичок залишився вами задоволений і вказав путь козаку Петру. А поки козак іде далі, ми трішки порахуємо:
а) полічити 2 до 20;
3 до 30;
4 до 40.
б) Біля дошки 1 учень працює з «Магічним квадратом».
13 |
6 |
17 |
16 |
12 |
8 |
7 |
18 |
11 |
в) Ланцюжки прикладів №294 (усно).
ІV. Оголошення теми.
--Ось ішов козак, ішов і натрапив на перешкоду. Ось на цей приклад. Доки його не вирішить не може пройти далі.
25 – 32 : 4 =
--Допоможемо козакові?
--Отже, сьогодні на уроці ми закріпимо порядок виконання арифметичних дій. А також будемо розв’язувати задачі на дві дії.
V. Закріплення раніше вивченого.
--Мандрує козак Петро далі і знайшов летючий корабель. Вирішив він ним скористатися, але потрібно побудувати крила, щоб корабель міг злетіти.
--Отже, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
1. Каліграфічна хвилинка.
2. Математичний диктант.
В-І – Запишіть результати таблиці множення на 4;
В-ІІ -- Записують результати таблиці множення на 5;
8, 12, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36.
10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.
3. Робота з підручником.
--Помандрував козак Петро з побратимами далі на кораблі.
а) Коли це дивиться козак розходяться три шляхи в різні боки. По якому із них іти далі не знає козак. Але ось вискочила Мишка–норушка. Козак запитав у неї дорогу. А Мишка–норушка і говорить:
--Коли розв’яжете задачу № 295, то дізнаєтесь по якій дорозі вам йти далі.
Робота над задачею №295
5 + 6 + 20 =
5 * 6 + 20 =
5 + 5 * 6 =
--Молодці, діти, отже, ми допомогли відшукати шлях козаку.
--Запишіть у зошит розв’язок задачі у вигляді виразу і запишіть відповідь.
б) Робота над задачею №296.
Полетів козак Петро з побратимами далі і зустрів Лисичку-сестричку. Запитав він у неї дорогу до царства змія. Лисичка обіцяла допомогти, але спершу вона попрохала розв’язати задачу 296. (Фронтальний аналіз задачі; один учень працює біля дошки).
Лисичка вказала шлях і козак помчав далі, але шлях його перегородила скринька. Щоб відкрити її потрібно розкодувати замок. А це ми зможемо зробити, коли розв’яжемо приклади №297, бо відповіді цих прикладів є числа на замку нашої скриньки.
Приклади №297.
17+5-(13-8)=17 20-8:4=18 6:2*2=6
20-(15-7)-3=9 (20-8):4=3 6:3*2=4
(Учні розв’язують по одному прикладу на дошці, коментують порядок виконання дій.)
--Назвіть код замка: 17, 9, 18, 3, 6, 4 і відкрийте замок.
VІ. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Три!
Чотири! П*ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата – скоки-скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
VІІ. Продовження роботи.
1. Геометричний матеріал.
--Зустрів козак Зайчика. Зайчик пообіцяв допомогти козакові, якщо він допоможе йому розпізнати геометричні фігури.
--Що це за геометричні фігура?
--Чому?
--Скільки потрібно паличок, щоб побудувати цю фігуру? (5).
-- Скільки потрібно таких паличок, щоб побудувати 6 таких п’ятикутників ?
5*6=30
--А що потрібно зробити, щоб п’ятикутник перетворився на хатку для зайчика?
--Які фігури тепер утворилися?
2. Самостійна робота.
Знайшов козак Петро царство Змія. Вийшов до козака Змій, в якого було 3шиї і на кожній по 3 голови.
--Скільки голів було у Змія? (3*3=9)
--От Змій і говорить козакові… «Як ти збираєшся зі мною битися, коли в тебе навіть зброє не має»
--А козак і говорить …
--А от що сказав козак Петро, ви дізнаєтесь коли самостійно розв’яжете приклади.
(Самостійна робота по картках. Відповіді прикладів – це порядковий номер букви в алфавіті).
2
Р О З У М – М О Я З Б Р О Я
--Чому козак так відповів?
--Якщо він подолав стільки перешкод, то чи зможе він подолати Змія?
--А без вашої допомоги зміг би козак перемогти Змія? Отже, ваші знання - це ваша сила, ваша зброя!
Тому Змій був змушений повернути гарні оцінки. А козак повернув їх дітям, а також своїм побратимам, які активно допомагали йому у дорозі.
(Оцінювання роботи учнів на уроці і мотивація оцінок).
VІІІ. Підсумок уроку.
--Отже, що ми робили на уроці?
--Отож давайте повернемося до девізу нашого уроку. Як ви думаєте, ми дотримувались девізу нашого уроку?
--Молодці! Дякую за роботу!