Вчительський Журнал он-лайн

 

урок з математики

Друк

Тема: застосування порядку виконання арифметичних дій ;задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів.

Мета: сприяти свідомому вибору порядку виконання арифметичних дій; повторювати і закріплювати раніше вивчені таблиці множення і ділення; розвивати навички розв’язувати задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати почуття колективізму, рішучість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити.

Обладнання: карта подорожі, казкові герої(козак Петро, Змій, Лісовичок, летючий корабель, Мишка-норушка, Лисичка-сестричка, Зайчик, кодований замок, чарівна скринька.), математичні квадрати.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

Девіз уроку:

Щоб добре все знати

Ми будем міркувати,

А також рахувати,

Задачі вирішати,

Свій розум розвивати.

-- Сьогодні, діти. У нас незвичайний урок. А який саме ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку.

Бачити – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки розповідає,

Добре мудрує. (Казка)

--Отже, наш народ складає дуже багато казок.

-- А які бувають казки?

-- От і сьогодні я розповім Вам казку, а хто головний герой нашої казки спробуйте здогадатися самі, подивившись на слово «казок».

Казок – козак

--Про козаків складали багато казок і легенд. Ось одну таку казку я і хочу вам сьогодні розповісти. Отож, слухайте:

Десь за синіми морями

Та за темними лісами

Проти неба на землі

Жив козак в однім селі.

--Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.

І от одного разу довідався козак, що існує місто, де всі жителі дуже сумні.

--Що ж сталося? – поцікавився козак Петро. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються діти вчити уроки одержують лише двійки. Трійки і одиниці. Не міг з цим змиритися козак Петро і вирішив допомогти дітям перемогти Змія.

Петро знав, що нелегко буде перемогти Змія і йому потрібні вірні побратими

--Ви згодні допомогти козаку Петру і стати його побратимами?

--Добре, отож, вирушаємо в путь.

ІІ. Перевірка д\з.

--Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак спитати дорогу у Лісовичка.

Лісовичок пообіцяв вказати шлях, але спочатку вирішив випробувати побратимів, як вони виконали д\з.

1. Учень пише на дошці розвязок задачі.

2. Фронтальна перевірка розвязання прикладів.

ІІІ. Актуалізація.

1. Усний рахунок.

--Молодці! Лісовичок залишився вами задоволений і вказав путь козаку Петру. А поки козак іде далі, ми трішки порахуємо:

а) полічити 2 до 20;

3 до 30;

4 до 40.

б) Біля дошки 1 учень працює з «Магічним квадратом».

13

6

17

16

12

8

7

18

11

в) Ланцюжки прикладів №294 (усно).

ІV. Оголошення теми.

--Ось ішов козак, ішов і натрапив на перешкоду. Ось на цей приклад. Доки його не вирішить не може пройти далі.

25 – 32 : 4 =

--Допоможемо козакові?

--Отже, сьогодні на уроці ми закріпимо порядок виконання арифметичних дій. А також будемо розвязувати задачі на дві дії.

V. Закріплення раніше вивченого.

--Мандрує козак Петро далі і знайшов летючий корабель. Вирішив він ним скористатися, але потрібно побудувати крила, щоб корабель міг злетіти.

--Отже, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

1. Каліграфічна хвилинка.

2. Математичний диктант.

В-І – Запишіть результати таблиці множення на 4;

В-ІІ -- Записують результати таблиці множення на 5;

8, 12, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36.

10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

3. Робота з підручником.

--Помандрував козак Петро з побратимами далі на кораблі.

а) Коли це дивиться козак розходяться три шляхи в різні боки. По якому із них іти далі не знає козак. Але ось вискочила Мишка–норушка. Козак запитав у неї дорогу. А Мишка–норушка і говорить:

--Коли розвяжете задачу № 295, то дізнаєтесь по якій дорозі вам йти далі.

Робота над задачею №295

5 + 6 + 20 =

5 * 6 + 20 =

5 + 5 * 6 =

--Молодці, діти, отже, ми допомогли відшукати шлях козаку.

--Запишіть у зошит розвязок задачі у вигляді виразу і запишіть відповідь.

б) Робота над задачею №296.

Полетів козак Петро з побратимами далі і зустрів Лисичку-сестричку. Запитав він у неї дорогу до царства змія. Лисичка обіцяла допомогти, але спершу вона попрохала розвязати задачу 296. (Фронтальний аналіз задачі; один учень працює біля дошки).

Лисичка вказала шлях і козак помчав далі, але шлях його перегородила скринька. Щоб відкрити її потрібно розкодувати замок. А це ми зможемо зробити, коли розв’яжемо приклади №297, бо відповіді цих прикладів є числа на замку нашої скриньки.

Приклади №297.

17+5-(13-8)=17 20-8:4=18 6:2*2=6

20-(15-7)-3=9 (20-8):4=3 6:3*2=4

(Учні розвязують по одному прикладу на дошці, коментують порядок виконання дій.)

--Назвіть код замка: 17, 9, 18, 3, 6, 4 і відкрийте замок.

VІ. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три!

Чотири! П*ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата – скоки-скоки!

Десять! Девять! Вісім! Сім!

Час за парти нам усім.

VІІ. Продовження роботи.

1. Геометричний матеріал.

--Зустрів козак Зайчика. Зайчик пообіцяв допомогти козакові, якщо він допоможе йому розпізнати геометричні фігури.

--Що це за геометричні фігура?

--Чому?

--Скільки потрібно паличок, щоб побудувати цю фігуру? (5).

-- Скільки потрібно таких паличок, щоб побудувати 6 таких пятикутників ?

5*6=30

--А що потрібно зробити, щоб пятикутник перетворився на хатку для зайчика?


--Які фігури тепер утворилися?

2. Самостійна робота.

Знайшов козак Петро царство Змія. Вийшов до козака Змій, в якого було 3шиї і на кожній по 3 голови.

--Скільки голів було у Змія? (3*3=9)

--От Змій і говорить козакові… «Як ти збираєшся зі мною битися, коли в тебе навіть зброє не має»

--А козак і говорить …

--А от що сказав козак Петро, ви дізнаєтесь коли самостійно розвяжете приклади.

(Самостійна робота по картках. Відповіді прикладів – це порядковий номер букви в алфавіті).

2

Р О З У М М О Я З Б Р О Я

--Чому козак так відповів?

--Якщо він подолав стільки перешкод, то чи зможе він подолати Змія?

--А без вашої допомоги зміг би козак перемогти Змія? Отже, ваші знання - це ваша сила, ваша зброя!

Тому Змій був змушений повернути гарні оцінки. А козак повернув їх дітям, а також своїм побратимам, які активно допомагали йому у дорозі.

(Оцінювання роботи учнів на уроці і мотивація оцінок).

VІІІ. Підсумок уроку.

--Отже, що ми робили на уроці?

--Отож давайте повернемося до девізу нашого уроку. Як ви думаєте, ми дотримувались девізу нашого уроку?

--Молодці! Дякую за роботу!

УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ

Підготувала вчитель початкових класів ЗОШ І – ІІІ ст.. №7

ОЛЕФІР ІРИНА МИКОЛАЇВНА

м. Прилуки

2014 р.

 

Тема: застосування порядку виконання арифметичних дій ;задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів.

Мета: сприяти свідомому вибору порядку виконання арифметичних дій; повторювати і закріплювати раніше вивчені таблиці множення і ділення; розвивати навички розв’язувати задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа у кілька разів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати почуття колективізму, рішучість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружити.

Обладнання: карта подорожі, казкові герої(козак Петро, Змій, Лісовичок, летючий корабель, Мишка-норушка, Лисичка-сестричка, Зайчик, кодований замок, чарівна скринька.), математичні квадрати.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

Девіз уроку:

Щоб добре все знати

Ми будем міркувати,

А також рахувати,

Задачі вирішати,

Свій розум розвивати.

-- Сьогодні, діти. У нас незвичайний урок. А який саме ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку.

Бачити – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки розповідає,

Добре мудрує. (Казка)

--Отже, наш народ складає дуже багато казок.

-- А які бувають казки?

-- От і сьогодні я розповім Вам казку, а хто головний герой нашої казки спробуйте здогадатися самі, подивившись на слово «казок».

Казок – козак

--Про козаків складали багато казок і легенд. Ось одну таку казку я і хочу вам сьогодні розповісти. Отож, слухайте:

Десь за синіми морями

Та за темними лісами

Проти неба на землі

Жив козак в однім селі.

--Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.

І от одного разу довідався козак, що існує місто, де всі жителі дуже сумні.

--Що ж сталося? – поцікавився козак Петро. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються діти вчити уроки одержують лише двійки. Трійки і одиниці. Не міг з цим змиритися козак Петро і вирішив допомогти дітям перемогти Змія.

Петро знав, що нелегко буде перемогти Змія і йому потрібні вірні побратими

--Ви згодні допомогти козаку Петру і стати його побратимами?

--Добре, отож, вирушаємо в путь.

ІІ. Перевірка д\з.

--Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак спитати дорогу у Лісовичка.

Лісовичок пообіцяв вказати шлях, але спочатку вирішив випробувати побратимів, як вони виконали д\з.

1. Учень пише на дошці розвязок задачі.

2. Фронтальна перевірка розвязання прикладів.

ІІІ. Актуалізація.

1. Усний рахунок.

--Молодці! Лісовичок залишився вами задоволений і вказав путь козаку Петру. А поки козак іде далі, ми трішки порахуємо:

а) полічити 2 до 20;

3 до 30;

4 до 40.

б) Біля дошки 1 учень працює з «Магічним квадратом».

13

6

17

16

12

8

7

18

11

в) Ланцюжки прикладів №294 (усно).

ІV. Оголошення теми.

--Ось ішов козак, ішов і натрапив на перешкоду. Ось на цей приклад. Доки його не вирішить не може пройти далі.

25 – 32 : 4 =

--Допоможемо козакові?

--Отже, сьогодні на уроці ми закріпимо порядок виконання арифметичних дій. А також будемо розвязувати задачі на дві дії.

V. Закріплення раніше вивченого.

--Мандрує козак Петро далі і знайшов летючий корабель. Вирішив він ним скористатися, але потрібно побудувати крила, щоб корабель міг злетіти.

--Отже, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

1. Каліграфічна хвилинка.

2. Математичний диктант.

В-І – Запишіть результати таблиці множення на 4;

В-ІІ -- Записують результати таблиці множення на 5;

8, 12, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36.

10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

3. Робота з підручником.

--Помандрував козак Петро з побратимами далі на кораблі.

а) Коли це дивиться козак розходяться три шляхи в різні боки. По якому із них іти далі не знає козак. Але ось вискочила Мишка–норушка. Козак запитав у неї дорогу. А Мишка–норушка і говорить:

--Коли розвяжете задачу № 295, то дізнаєтесь по якій дорозі вам йти далі.

Робота над задачею №295

5 + 6 + 20 =

5 * 6 + 20 =

5 + 5 * 6 =

--Молодці, діти, отже, ми допомогли відшукати шлях козаку.

--Запишіть у зошит розвязок задачі у вигляді виразу і запишіть відповідь.

б) Робота над задачею №296.

Полетів козак Петро з побратимами далі і зустрів Лисичку-сестричку. Запитав він у неї дорогу до царства змія. Лисичка обіцяла допомогти, але спершу вона попрохала розвязати задачу 296. (Фронтальний аналіз задачі; один учень працює біля дошки).

Лисичка вказала шлях і козак помчав далі, але шлях його перегородила скринька. Щоб відкрити її потрібно розкодувати замок. А це ми зможемо зробити, коли розв’яжемо приклади №297, бо відповіді цих прикладів є числа на замку нашої скриньки.

Приклади №297.

17+5-(13-8)=17 20-8:4=18 6:2*2=6

20-(15-7)-3=9 (20-8):4=3 6:3*2=4

(Учні розвязують по одному прикладу на дошці, коментують порядок виконання дій.)

--Назвіть код замка: 17, 9, 18, 3, 6, 4 і відкрийте замок.

VІ. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три!

Чотири! П*ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата – скоки-скоки!

Десять! Девять! Вісім! Сім!

Час за парти нам усім.

VІІ. Продовження роботи.

1. Геометричний матеріал.

--Зустрів козак Зайчика. Зайчик пообіцяв допомогти козакові, якщо він допоможе йому розпізнати геометричні фігури.

--Що це за геометричні фігура?

--Чому?

--Скільки потрібно паличок, щоб побудувати цю фігуру? (5).

-- Скільки потрібно таких паличок, щоб побудувати 6 таких пятикутників ?

5*6=30

--А що потрібно зробити, щоб пятикутник перетворився на хатку для зайчика?


--Які фігури тепер утворилися?

2. Самостійна робота.

Знайшов козак Петро царство Змія. Вийшов до козака Змій, в якого було 3шиї і на кожній по 3 голови.

--Скільки голів було у Змія? (3*3=9)

--От Змій і говорить козакові… «Як ти збираєшся зі мною битися, коли в тебе навіть зброє не має»

--А козак і говорить …

--А от що сказав козак Петро, ви дізнаєтесь коли самостійно розвяжете приклади.

(Самостійна робота по картках. Відповіді прикладів – це порядковий номер букви в алфавіті).

2

Р О З У М М О Я З Б Р О Я

--Чому козак так відповів?

--Якщо він подолав стільки перешкод, то чи зможе він подолати Змія?

--А без вашої допомоги зміг би козак перемогти Змія? Отже, ваші знання - це ваша сила, ваша зброя!

Тому Змій був змушений повернути гарні оцінки. А козак повернув їх дітям, а також своїм побратимам, які активно допомагали йому у дорозі.

(Оцінювання роботи учнів на уроці і мотивація оцінок).

VІІІ. Підсумок уроку.

--Отже, що ми робили на уроці?

--Отож давайте повернемося до девізу нашого уроку. Як ви думаєте, ми дотримувались девізу нашого уроку?

--Молодці! Дякую за роботу!

 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.