МАТЕМАТИКА
Тема. Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиць множення числа 4 і ділення на 4.
Мета. Узагальнювати і систематизувати навички множення числа 4 і ділення на 4. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на осноі творчих видів роботи.
Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, навички усної лічби.
Вироблять в учнів культуру математичної мови.
Викликати почуття задоволення від розумової діяльності.
Обладнання: схеми-опори для розв’язування простих і складених задач, план уроку, сигнальні картки, індивідуальні картки, схема-опора „Таблиця множення”, казкові герої Кося Вухань та Колько Колючка.
ХІД УРОКУ
І. Ознайомлення з планом уроку.
А разом з нами по стежках Математичної країни будуть подорожувати ваші улюблені герої Кося Вухань та Колько Колючка.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Гра „Запитання-відповідь”
- Як називаються компоненти дії множення?
- Як називаються компоненти дії ділення?
- Як знайти невідомий множник? (Добуток поділити на відомий множник).
- Як знайти невідомий дільник? (Ділене поділити на частку).
- Як знайти невідоме ділене? (Частку помножити на дільник)
2. Робота в групах.
Пояснення розв’язання рівнянь
12:х=4 24:х=4 х:4=5 х:4=9
3. Підсумок перевірки домашнього завдання.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
- Сьогодні ми поговоримо, як каліграфічно писати число 20.
- Що ви можете сказати про це число? (Воно двозначне, парне, кругле, записане цифрами 2 і 0, складається з двох десятків або двох одиниць другого розряду, воно є наступним числу 20 і попереднім числу 21)
- Запишіть приклади на множення з відповіддю 20.
10х2=20 2х10=20 4х5=20 5х4=20
IV. Розминка.
1. Робота в парах. Повторення таблиць множення і ділення на 4.
2. Сорбонки.
V. Диктант знаків (сигнальні картки).
1. Різниця, сума, добуток, дільник, ділене, частка, збільшити на, збільшити у, зменшити на, зменшити у.
2. Прості задачі валеологічного змісту:
а) За одну хвилину Маша встигає зробити 5 вправ для красивої постави. Скільки вправ вона робить за 5 хвилин?
б) В червні Аня зібрала 9 кг лікарських рослин, у липні – в 2 рази більше. Скільки кілограм лікарських рослин зібрала Аня у липні?
в) Слава чистить зуби двічі на день по 3 хвилини. Скільки хвилин на день витрачає Слава на догляд за зубами?
г) Настя прийняла 18 вітамінок за 9 днів. Скільки разів на день Настя приймала вітаміни?
VІ. Математичний диктант.
№729 (з коментуванням, 2 учні змагаються біля дошки)
VІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Використання випадків множення і ділення у життєвих ситуаціях.
- Необхідність вивчення теми „Множення і ділення”.
VІІІ. Оголошення завдань уроку.
ІХ. Передбачення очікуваних результатів.
ЗНАТИ: - назви компонентів та результатів дій множення і ділення;
- таблиці множення чисел 2-4, таблиці ділення на 2-4; - порядок виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - порядок роботи над задачею.
|
ВМІТИ: - застосовувати правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - обчислювати значення виразів на 2-3 дії; - складати і розв’язувати обернені задачі до простих; - аналізувати текст складної задачі.
|
Х. Актуалізація опорних знань.
Усне складання і розв’язування простих задач на знаходження ціни, кількості, вартості за таблицею.
Ціна Кількість Вартість
5 грн. 4 ?
? 4 36 грн.
7 грн. ? 28 грн.
- Як знайти ціну? Кількість? Вартість?
ХІ. Робота над темою уроку.
1.Гра „Закінчи речення”.
1) Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то ...
2) У виразах з дужками ...
3) При множенні 1 на будь-яке число...
4) При множенні будь-якого числа на 1 ...
5) При діленні будь-якого числа на 1 ...
6) При діленні будь-якого числа на самого себе...
2. Обчислення виразів.
Поетапні завдання
І етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
28:4+17 45-20+3 5*4-18:3
(50-23):3 20:4*2 2*3+6
16:4-4 75-36:4 4*8-20
(18+18):4 8+6*4 80-7*4
ІІ етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
Постав знаки дій, 20-18=34 47-7=20
щоб дістати пра- 12:4*4 36:4*2
вильні рівності 70-20:4 50-21:7
3 6 2 =9 9*4+27 40+4*7
6 4 13=37
9 3 7=30
8 3 8=32
ІІІ етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
Добери приклади Постав знаки дій, щоб 50-12+8
:+= дістати правильні 24:6*3
(-):= рівності 10+8*4
*:= 2047=4 4-24:4
*-*= 735=22
Спільне завдання №731.
3. Робота над задачами.
а) Пам’ятка:
- прочитай задачу й уяви ситуацію, про яку йдеться в задачі;
- знайди в тексьі задачі ключові слова;
- запиши задачу стисло;
- поясни, що означає кожне число в задачі;
- розв’яжи задачу;
- запиши відповідь.
б) Колективна робота.
- Щоб знайти невідоме ціле, потрібно одну частину помножити на кількість частин.
- Щоб знайти кількість частин, потрібно ціле поділити на частину.
SHAPE \* MERGEFORMAT
Поетапна робота
І етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
12 огірків розклали в 8 помідорів розклали на 10 квіток розклали по
тарілки, по 4 огірки тарілки по 2 на кожну. 2 і поставили у вази.
В кожну. Скільки вико- Скільки використали Скільки використали
ристали тарілок? тарілок? ваз?
8
2 ?
ІІ етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
Скласти обернену задачу 18 кг манних крупів 15 л томатного соку
розфасували в пакети розлили в банки, по
по 3 кг у кожний. Скільки 3 л у кожну. Скільки
використали пакетів? використали банок?
15
3 ?
ІІІ етап
І в. ІІ в. ІІІ в.
Склади ще одну обернену Склади обернену задачу. 10 квіток розклали
задачу. порівну і поставили
у 2 вази. Скільки
квіток у кожній вазі?
Спільне завдання №732.
3. Робота над складеною задачею №733.
а) Гра „В магазині”. Складання і розв’язування простих задач за малюнками.
б) Аналіз задачі, розкласти на прості.
1)
28
4 ?
28:4=7(кг)
2) 7 кг
3 кг ? 7-3=4(кг)
1) 28
4 ? 28:4=7(кг)
2) 7
3 ? 7-3=4(кг)
ХІІ. Тестування.
Підкреслити істинні висловлювання.
- 12, 8, 20, 42, 32 ділиться на 4.
- Ділене 36, дільник 4, частка 9.
- Частка 7, дільник 4, ділене 38.
- Периметр прямокутника можна знайти за формулою (а+в)*2, а*2+в*2, а+в+а+в.
- Якщо d=4, то d*7+5=33.
- 4*7+5
- Щоб знайти вартість, потрібно ціну помножити на кількість.
- Щоб знайти кількість, потрібно вартість помножити на ціну.
ХІІІ. Підсумок уроку.
Гра „Знаю. Вмію.”
- Давайте згадаємо, що ми знаємо і вміємо.
- Що було найлегше робити?
- Що найважче?
ХІV. Домашнє завдання.
Скласти аналогічну задачу до №733, розв’язати задачу 733.