Навчання грамоти. Письмо Урок 138
Тема. Поелементний аналіз малої букви ж.Порівняння з іншими буквами. Письмо малої букви ж. Письмо складів, слів і речень з малою буквою ж.
Мета. Закріплювати навички написання вивчених букв, вчити писати малу букву ”ж” (же), правильно поєднувати її з іншими буквами. Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять. Виховувати бажання вчитися.
Обладнання. Мультимедійна презентація, проектор, таблиці з друкованими і писаними буквами, зошит для письма з друкованою основою.
Тип уроку. Комбінований урок.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. Слайд 1
Любі друзі! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слайд 2
ü Який у нас урок?
ü Сьогодні незвичайний урок, а урок-казка.
ü Щоб урок пройшов цікаво, всі берімося до справи.
ІІІ. Повторення вивченого.
- 1. Відгадування загадки. Слайд 3
Загадка. Сам чорний, та не ворон,
Є роги, та не бик,
Шість ніг без копит. (Жук)
Героєм нашого уроку-казки буде жук, про якого ми вивчали скоромовку.
- 2. Робота над скоромовкою. Слайд 4
Жовтий жук у житі жив,
Жук із жабками дружив.
Жартувати жук умів –
Жабок жук завжди дражнив.
- 3. Гра ”Інтерв´ю”.
- Ø Де жив жук?
- Ø Із ким дружив жук?
- Ø Що умів робити жук?
- Ø Як жартував жук?
- 4. Гра ”Добери пару”.Слайд 5
З нами жук теж пожартував. Він переставив звукові моделі слів. Допоможіть тваринам віднайти свою звукову модель.
Вуж
Жаба
Журавель
- 5. Звуковий аналіз слова.Слайд 6
Полетів жук на дерево, а там…
Відкрийте зошити, розгляньте малюнок і скажіть, що було на дереві. (жолуді)
Поділимо слово жолуді на склади, визначимо наголошений. Назвіть ланцюжок звуків у цьому слові. Побудуйте звукову модель. Перевіримо.
Складіть речення зі словом жолуді.
- 6. Гра ”Впіймай звук [ж]”.
Сидить жук на дубі і співає, а ми пограємо у гру ”Впіймай звук [ж]”.
”Жу-жу-жу, жу-жу-жу,
Свою нірку стережу”, -
Каже жук. І стереже.
Він і сам, як буква ”же”.
(В. Гринько)
IV. Повідомлення теми уроку. Слайд 7
ü На що схожа буква ж?
ü Що позначає буква ж?
ü Сьогодні будемо вчитися писати малу букву ж. А жучок буде за нами спостерігати.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Поелементний аналіз малої букви ж,зіставлення писаної і друкованої літер, порівняння з іншими буквами.
Елементами букви “ж” (же) є два елементи з букви “х” – перший і третій. Другий елемент складається з трьох прямих паличок, які поєднуються, утворюючи гострі кути.
2. Пояснення написання малої букви ж.
Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо до неї вгору, заокруглюючи праворуч, потім униз, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюючи ліворуч і ведемо вгору. Трохи нижче середини цього елемента ведемо пряму вгору до верхньої рядкової лінії, не відриваючи руки, пряму похилу лінію до нижньої рядкової, звідти знову, не відриваючи руки,ведемо вправо пряму похилу лінію, яку закінчуємо на середині рядка. Відступивши, пишемо третій елемент, схожий на букву “с” (ес), який торкається другого елемента.
Пишемо під лічбу і-раз-і, і-два-і, і-три-і.
3. Письмо малої букви ж.(Два рядки)
4.Фізкультхвилинка. Слайд 8
Полетів наш жучок до свого друга хом´ячка. Зробимо разом з ними фізкультхвилинку, відпочинемо.
Хомка, хомка, хом’ячок,
Посмугований бочок.
Хомка раненько встає,
Шийку миє, вушка тре.
Підмітає двір і хатку
І виходить на зарядку.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Хоче хомка дужим стать.
- 1. Написання з´єднань з буквою ж. Слайд 9
- 2. Хвилинка відпочинку. Слайд 10
- 3. Написання слів вуж, жаба, жолудь. Слайд 11
- 4. Пальчикова гімнастика.
Олівець в руках качаю,
Серед пальчиків кручу.
Неодмінно кожний пальчик
Буть старанним я навчу.
VІ. Розвиток знань.
- 1. Списування речення у зошиті з друкованою основою.
- 2. Гра “Дід Буквоїд”.Слайд 12
Пирі.ок (пиріжок) кор..ик (коржик)
- 3. Гра “Ніч і день”.
[ й, а, б, л, у, к, о], [ й, а, м, а ], [ п, й, а, т´].
- 4. Малюнковий диктант.
Чиж, вуж, жаба, кажан.
VІІ. Підсумок уроку.Слайд 13
Жаль Жучкові з нами прощатися, та чекають його друзі й нові пригоди. Нехай летить. А ми підведемо підсумки уроку.
ü Що нове вчилися писати на уроці?
ü Чи сподобався вам урок?
ü Що найбільше вам запам’яталося?Слайд 14
Література
- Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів Із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.
- Навчання і виховання учнів 1 класу: Методичний посібник для вчителів / Упор. Савченко О. Я. – К. : “Початкова школа”, 2002. – 464 с.
- Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах: посібник для вчителя / О. Я. Савченко. - К.: “Магістр” – S, 1997. -256 с.