Вчительський Журнал он-лайн

 

Конспект уроку навчання грамоти. Читання.

Друк

Навчання грамоти. Читання                 Урок 69

Тема. Звуки [п], [п´], буква Пп („пе“). Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами. Бесіда про народне свято Івана Купала.

Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звуків [п], [п´] та буквою, що їх позначає; удосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати мовлення новими словами; розвивати пам'ять, уяву; виховувати допитливість, цікавість до народних традицій.

Обладнання. Каса букв, індивідуальні складові таблиці, картки зі складами та словами, предметні малюнки, проектор, мультимедійна презентація.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.  Слайд 1

Пролунав вже знов дзвінок,

Всіх покликав на урок.

До нас завітали гості.

Поверніться до них і посміхніться.

(Перевірити наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Хто багато читає, той багато знає.

А хто швидко читає, той багато зробити встигає.

-         Для чого люди читають?

-         Як треба навчитися читати?

-         Діти, чи любите ви слухати казки?

Нумо складати казочку. Тільки наша казка буде незвичайна. Ми не тільки вигадуватимемо пригоди, а ще й закріпимо  вміння читати, вивчимо нову букву, навчимося читати з нею склади і слова, прочитаємо про цікаве народне свято.

Героєм нашої казки буде той, хто співав таку пісеньку:

Я по коробу метений,

На яйцях спечений,-

Як од баби та од діда втік,

Так і од тебе втечу!    (Колобок)  Слайд 2

Складемо казку про Колобка.

ІІІ. Повторення вивченого.

  1. 1. Робота над скоромовкою.

Котиться наш Колобок по галявині та й скоромовку промовляє, гострить язичок. Нумо повторювати:

Варвара варила, а Лариса солила.

(Діти промовляють скоромовку пошепки, вголос, швидко)

Нагострили язичок,задзвенів наш голосок.

  1. 2. Читання складових таблиць.

Котиться далі Колобок і швидко склади читає у таблиці. Нумо ми читати разом. Який ряд дружніше читає?

а

у

о

и

і

с

са

ас

су

ус

со

ос

си

ис

сі

іс

к

ка

ак

ку

ук

ко

ок

ки

ик

кі

ік

р

ра

ар

ру

ур

ро

ор

ри

ир

рі

ір

 

  1. 3. Миттєве сприймання складів, слів.

Колобок запрошує погратися у гру „ Блискавка“.

(Читання складів і слів на картках: ра, ро, ру, ри, рі, рак, рік, рис)

IV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою.

-         Раптом зустрічає Колобок Зайчика. Слайд 3

-         Що каже Зайчик? (Відповіді учнів) 

-         Але, якщо першокласники виконають мої завдання, я тебе відпущу.

-         Допоможемо Колобкові?

  1. 1. Виділення звуків із відгадок до загадок.

Загадка 1.

Без сокири і без рук, а дім будує.  (Пташка) Слайд 3

-         Поділимо слово пташка на склади, визначимо наголошений. Назвіть ланцюжок звуків у цьому слові.

Загадка 2.

Хто співає на паркані у червоному жупані

й чобітку: Ку-ку-рі-ку!?   (Півень)    Слайд 3

-         Поділимо слово півень на склади, визначимо наголошений. Назвіть ланцюжок звуків у цьому слові.

-         Який звук чуємо на початку слова пташка, півень?

  1. 2. Спостереження за артикуляцією звуків [п], [п´].

Вимовте звуки [п], [п´] і прислухайтесь. Чи є перешкоди? Які це звуки? Чим відрізняються звуки [п], [п´]?

  1. Називання слів за предметними малюнками, визначення місця звука [п], [п´] у слові. (Павич, папуга, пінгвін, лебідь, шпак)

– Як назвати одним словом ці предмети?

V. Ознайомлення з новою буквою.

  1. 1. Показ букви, аналіз будови.Слайд 4

Звуки [п], [п´] на письмі позначаються буквою Пп. З чого складається букваПп? Порівняйте велику і малу букви Пп. Що однакове, а чим відрізняються?

Послухайте віршик від Зайчика, а потім скажете, на що схожа буква П.

Я із букви П торік

Змайстрував собі турнік.

Підтягуюсь разів сто я,

Маю силу і здоров´я.

-         На що схожа буква Пп?

VI. Вправляння у читанні складів та слів.Слайд 5

Відпустив Зайчик Колобка. Аж тут, де не візьмись, Вовк. Що він каже Колобку? (Відповіді дітей)

-         Та якщо першокласники навчаться читати склади  з новою буквою, я тебе відпущу.

-         Допоможемо?

-         Прочитаємо склади згори вниз, знизу вгору, рядочками.

-         Прочитаємо склади з двома приголосними.   Слайд 6

Відпустив Вовк Колобка. Покотився наш герой далі. А нам час відпочити.

VII. Фізкультхвилинка

Руки вище підніміть і спокійно опустіть.

Руки вгору, руки вбоки

І зробіть чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вище підніміть і спокійно опустіть.

Розведіть їх в різні боки,

Плесніть діти кілька раз.

За роботу, все гаразд.

VIII. Робота за Букварем.(с. 56)Слайд 7

Аж ось зустрічає Колобок Ведмедя. А Ведмідь йому: Якщо прочитають першокласники сторінку у Букварі, я тебе відпущу. Допоможемо?

  1. 1. Поділ слів пелікан, папуга, панда на склади, визначення місця звука [п] у словах.
  2. 2. Читання складів у ”чарівних будиночках” хором, перший ряд, другий ряд.
  3. 3. Утворення слів із складів (променеві таблиці).
  4. Читання колонок слів, з´ясування значення окремих слів.

а) читає вчитель;

б) читають окремі учні;

в) учні читають хором.

Робота з анаграмами, зі словами, що звучать однаково, а значення мають різне. (Пилип, пилка, липка; півники)

Дивується Ведмідь, ніяк не може зрозуміти, що ж означає слово півники. Хто з вас, діти, пояснить?

Дивно, слова звучать однаково, а значення мають різне.

  1. 5. Читання колонок слів.

а) читає вчитель;

в) читають учні хором;

г) читають учні І ряду, ІІ ряду.

IX. Опрацювання тексту „ На Івана Купала“.Слайд 8

Відпустив Ведмідь Колобка, а тут Лисичка. Каже : „ Якщо прочитають першокласники про народне свято, я тебе відпущу.“ Допоможемо Колобкові?

  1. 1. Розгляд малюнка на с. 57 підручника.

-         Кого бачите на малюнку?

-         Де вони знаходяться?

-         Що роблять дівчата? А хлопці?

-         Ось так у давні часи люди відзначали свято Івана Купала. Святкували Івана Купала влітку, у липнімісяці.

  1. 2. Читання тексту вчителем.

-         Послухайте і запам’ятайте, що співали дівчата.

  1. 3. Читання тексту хором, інтонування окремих речень.
  2. 4. Читання ланцюжком по одному реченню.

-         Розкажіть, які дійства виконували на свято Івана Купала?

-         Сподобалась Лисичці розповідь про народне свято, побігла вона і собі віночок плести.

X. Підсумок уроку.Слайд 9

А наш Колобок на знак подяки подарував нам смайлика і поїхав назад у свою казку на казковому поїзді. Нумо називати букви на вагончиках. (с. 56 – 57).

-         Чи сподобалась вам наша казочка?

-         Яку нову букву ми вивчили?

-         Що було цікавим на уроці?

Література

  1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів Із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.
  2. Навчання і виховання учнів 1 класу: Методичний посібник для вчителів / Упор. Савченко О. Я. – К. : “Початкова школа”, 2002. – 464 с.
  3. Савченко О. Я. Сучасний урок у  початкових класах: посібник для вчителя / О. Я. Савченко. -  К.: “Магістр” – S, 1997. -256 с.
  4. Українські народні казки : Для мол. та серед. шк. віку / [Упоряд. та передм. Л. Ф. Дунаєвської]. – 3-тє вид. – К. : Веселка, 1990. – 271 с.: іл.
  5. Вашуленко М.С. Буквар: підруч. для І кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2012. - 152 с.: іл.

 

 

 

 

Вкладення:
Скачать этот файл (Буква Пп.pptx)Буква Пп [ ] 8485 Kb
 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.