Вчительський Журнал он-лайн

 

Конспект уроку природознавства І клас та мультимедійна презентація

Друк

Природознавство                                    Урок 42

Тема. Урок узагальнення знань з теми ”Світ живої природи”.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про рослинний та тваринний світ. Розвивати увагу, пам'ять, мислення. Виховувати любов до природи.

Обладнання. Мультимедійна презентація, проектор, конверти з наборами кольорових кружечків та стрілочок.

Тип уроку. Узагальнюючий урок.

Хід уроку.

І. Організація класу до уроку.Слайд 1

Любі діти !У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром!

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці як папуги  чи сороки.

Сказати хочеш – не кричи , лише руку підніми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку.Слайд 2

Сьогодні до нас на урок завітала  Мудра  Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають першокласники із теми ”Світ живої природи”. Мудра  Сова приготувала  для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!

ІІІ. Повторення  й узагальнення окремих фактів, систематизація їх за окремими ознаками.

  1. 1. Вправа на активізацію уваги. Гра ”Так чи ні”.

Якщо вчитель називає правильні твердження, то учні піднімають високо руки, якщо помилкові – не піднімають рук.  Той, хто помилився, пояснює хід своєї думки.

  • Ø До живої природи належать рослини, тварини, люди і гриби. (Так)
  • Ø Рослини не є частиною живої природи. (Ні)
  • Ø Органи рослини: корінь, стебло, листки, квітки і плоди. (Так)
  • Ø Тварини – частина живої природи. (Так)
  • Ø Тварин, які живуть у природі і самі собі шукають їжу, називають свійськими. (Ні)
  1. 2. Повторення вивченого про рослини. Слайд 3

Із поданих складів складіть слово і дізнаєтесь, про що буде завдання. (Рослини)

  • На які групи поділяють рослини? (Дерева, кущі, трав´янисті рослини). Слайд 4
  • Робота за підручником. Розгляньте малюнки на с. 47. Назвіть зображені рослини. Накрийте зеленими кружечками дерева, червоними – кущі, синіми – трав´янисті рослини.
  • За якими ознаками ви розподіляли рослини на групи? (Дерева мають одне міцне, тверде стебло. У кущів від кореня росте декілька міцних твердих стебел. У трав´янистих рослин стебла м´які, соковиті, зелені.)
  1. 3. Гра ”Дерева, кущі, трав´янисті рослини”.

Якщо вчитель називає дерево, діти піднімають руки вгору, кущ – руки опущені вниз, трав´яниста рослина – присідають.

Ромашка, яблуня, малина, смородина, кульбаба, груша, ялина, конюшина, сосна, бузок.

  1. Порівняти яблуню і ялинку. Що між ними спільного і відмінного? Слайд 5

IV. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Дерева.

Три! Чотири! Вийшли звірі.

П’ять! Шість! Пада лист.

Сім! Вісім! Птахи в лісі.

Дев´ять! Десять! Це сунички підвели червоні личка.

V. Продовження повторення  й узагальнення окремих фактів, систематизація їх за окремими ознаками.

- Мудра Сова приготувала наступне завдання.  Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова у наступному завданні. (Тварини)Слайд 6

1. Назвіть зображених тварин. Як їх можна назвати одним словом? Яка істотна ознака цієї групи тварин? Слайди 7, 8, 9, 10.

Комахи. Кожна комаха має 6 ніжок.

Риби. Тіло більшості риб укрите слизькою лускою. Плавати рибі допомагають плавці та хвіст.

Птахи. Тіло птахів укрите пір´ям.

Звірі. Тіло у звірів укрите шерстю. Своїх малят вони вигодовують молоком.

2. Відгадайте загадки.Слова-відгадки поєднайте з назвою групи тварин.Слайд 11

  • Хоч мала сама на зріст,

Та великий має  хвіст.

Пухова руденька шуба.

Із сосни стриба на дуба. (Білка)

  • Я труд поважаю,

Все літо літаю

У поле, до гаю.

Збираю медок

З різних квіток. (Бджола)

  • Швидко скрізь вона літає,

Безліч мошок поїдає.

Під дахом гніздо будує.

Тільки в нас не зимує. (Ластівка)

  • Живе вона у воді,

Не ходить по землі,

Плаває під містком

І виляє хвостиком. (Риба)

У загадці про ластівку сказано: тільки в нас не зимує. Як називають птахів, які восени летять у теплі краї, а навесні прилітають до нас? (Перелітні).

Як називають птахів, які увесь рік живуть у нас? (Осілими).

Як ми можемо взимку допомогти пташкам? (Підгодовувати)

VІ. Узагальнення уявлень і понять, приведення їх у певну систему.

  1. 1. Гра “Хто зайвий? Чому?”Слайди 12, 13, 14, 15.
  2. 2. Гра “Продовж речення”.

Як можна назвати цих тварин?

Корова, коза, вівця, свиня – це (свійські звірі)

Курка, качка, гуска, індик – це (свійські птахи)

Бджола – це (свійська комаха)

Короп, товстолобик – це (свійська риба)

Як можна назвати ці рослини?

Сосна, ялина, смерека – це… (хвойні дерева).

Клен, дуб, береза, липа – це… (листяні дерева).

Морква, капуста, помідори, огірки – це …(овочі).

 

VІІ. Підсумки уроку. Слайд 16

  • Про що ми повторювали на уроці?
  • Що вам запам’яталося найбільше?
  • Про що ви б хотіли дізнатися більше?

 

 

Література

  1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів Із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.
  2. Навчання і виховання учнів 1 класу: Методичний посібник для вчителів / Упор. Савченко О. Я. – К. : “Початкова школа”, 2002. – 464 с.
  3. Савченко О. Я. Сучасний урок у  початкових класах: посібник для вчителя / О. Я. Савченко. -  К.: “Магістр” – S, 1997. -256 с.
  4. Грущинська І. В. Готуємося до уроків природознавства у 1 класі: посіб. для вчителя. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2012. – 192 с. – (Вчителю початкових класів).
  5. Гільберг Т.Г. Природознавство: підруч. для загальноосв. навч. закл.: І-й кл. / Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с.
Вкладення:
Скачать этот файл (Узагальнення знань з теми. Світ живої природи.pptx)Узагальнення знань з теми. Світ живої природи [Мультимедійна призентація] 9519 Kb
 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.