Анотація досвіду роботи вчителя початкових класів Новогродівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7
Смолякової Людмили Леонідівни.
Тема досвіду: «Розвиток продуктивної творчої компетентності на уроках рідної мови та читання засобами інтерактивних технологій»
Суть і зміст досвіду:
Особистісно-орієнтоване навчання повинно забезпечити розвиток та саморозвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних особливостей як суб’єкта пізнання і предметної діяльності. Коли маленька людина, пізнаючи складний і незрозумілий світ дорослих, прагне самоствердитись у ньому, вона намагається зразу проявити себе як особистість. Де ж, як не в творчості, це краще зробити? Саме цей шлях вважає Людмила Леонідівна найпростіший і найдоступніший. Адже давно відомо, що учні, захоплені справою, яка їм подобається, проявляють наполегливість, силу волі в опануванні тими знаннями та вміннями, які випереджують програмні вимоги. За таких умов дитина йде вперед шляхом поступу до поставленої мети. Своє завдання вчитель вбачає у забезпеченні оптимальних педагогічних умов для розвитку дитячої обдарованості.
Людмила Леонідівна вважає найважливішим елементом процесу читання – розуміння прочитаного. Тому формування у дитини власного ставлення до подій, вчинків героїв, вміння висловити свою позицію, обгрунтувати свій вибір, бажання дитини самостійно здобувати знання та життєвий досвід засобами художніх творів різних жанрів та орієнтуватися в колі дитячого читання – головна мета роботи вчителя. Людмила Леонідівна працює над творчим вирішенням проблем навчання учнів виразному, свідомому читанню, мовленнєвого розвитку, збагаченням словникового запасу молодшого школяра. Велику увагу приділяє розвитку усного та писемного мовлення учнів початкових класів. Користуючись принципами особистісно орієнтованого навчання, вчитель забезпечує емоційне благополуччя учнів на всіх уроках, що сприяє успішній реалізації завдань формування мовленнєвої компетентності та культури молодших школярів
Смолякова Людмила Леонідівна володіє системою методів, прийомів педагогічної підтримки, за якої всі учні неодноразово переживають почуття успіху. Ситуацію успіху педагог перевтілює з прийому в педагогічну умову навчальної діяльності, змінюючи позицію учня в навчальному процесі: з пасивного об’єкта на суб’єкт, творця навчальної діяльності, впевнену особистість.
Упровадження і розвиток новітніх технологій, прийомів і методів, що сприяють розвитку критичного мислення шляхом особистісно зорієнтованого навчання; орієнтування учнів на самостійне здобуття знань, розвиток творчості, набуття навичок самостійної навчальної праці; посилення орієнтації учнів на практичне застосування отриманих знань і вмінь; широке використання проблемно-пошукового методу, забезпечення варіативності вибору завдань і прийняття рішень, постійне застосування міжпредметних зв’язків – все це характеризує досвід роботи педагога.