Вчительський Журнал он-лайн

 

Українська мова. 3 клас. Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Друк

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

Дзюменко Ганна Василівна, вчитель початкових класів

Христинівська ЗОШ I-III ступенів 2 Христинівської районної ради Черкаської області

Українська мова. 3 клас. Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Тема. Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета: формувати ключові компетентності, зокрема:

· вміння вчитися- організовувати свою працю для досягнення результату.

· загальнокультурної компетентності- орієнтуватися в особливостях національної культури,дотримуватися норм моральної поведінки.

· Соціальної компетентності- почуватися частинкою класу, жити з ним спільним життям.

· ІКТ- компетентності- працювати з різними джерелами інформації.

· Предметної компетентності: розширювати і поглиблювати знання дітей про іменник як частину мови на основі знань про рідний край ,Черкащину, Т. Г. Шевченка, Україну. Запам’ятати правила вживання великої букви у власних іменниках, вміти правильно їх вживати у мовленні, систематизувати отримані знання та трансформувати їх у різні мовні ситуації.

· Виховувати патріотичні почуття до своєї Батьківщини.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: подорож по Україні.

Обладнання: програвач, дерево бажань, карта України, дидактичний матеріал, мікрофон, сигнальні картки, квитки,перфокарти. Виставка творів Т.Г.Шевченка .

Хід уроку.

I Організаційний етап.

1.Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок-

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову!

Що чекаємо від уроку? Нового, цікавого, ігор, змагань, радості, приємних вражень. Тож закріпимо наші бажання на дереві, щоб перевірити, чи здійсняться вони. А щоб цього досягнути, нам необхідні: увага, зосередженість, пам’ять, мислення, вольове зусилля.

Сьогодні ми подорожуємо по Україні. Щоб отримати квитки, гарно запишемо каліграфічні з'єднання і подумаємо, що в них може бути спільне?

Тя ня ия ям зя юм ил. Вірно, всі ці злиття мають нижнє з'єднання літер. Отже отримуємо квитки.

Диктант швидкої дії. Усе, що бачу навколо я,-то люба, рідна моя земля!

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон».

II Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя. Діти, яку тему ми почали вивчати? Послухайте цікавий факт. Іменник- найчисельніша частина мови. У словнику української мови , 11-томнику, 135 тисяч слів. І половина з них- це іменники. Отож ми продовжуємо вивчати цю тему.

Ми живемо у гарній державі, яку називають Україною. Назва її походить від слова рай, або край . У легендах розповідається, що першими на берегах Дніпра оселились три брати Кий, Щек і Хорив та їх сестра Либідь. На честь старшого брата назвали місто Київ. Щоб більше дізнатись про нашу країну, її красу і велич, ми здійснюємо сьогодні невелику подорож на потязі. Отож наш потяг вирушає. Всі зручно вмостились і послухаємо нашого консультанта.

Консультант нам розповість про столицю .

Київ-найбільше місто України. Йому понад півтори тисячі років. Воно розкинулось на обох берегах Дніпра. Центральна вулиця- майдан Незалежності.

У Києві є багато музеїв, театрів. Сьогодні ми ознайомимось з правописом словникового слова ТЕАТР.

Робота із словником. Розвиток мовлення. Твір-мініатюра «Ми в театрі». Малюнки та опорні слова.

III Оголошення теми та мети уроку. Під час подорожі ми дізнаємось що таке власні іменники та як вони пишуться.

1 Мовна скринька пропонує нам поміркувати. Вона допоможе у цьому розібратись.

· Гори країна вулиця село місто річка область

· Дніпро Київ Україна Львів Калинівка Карпати Черкаси

Мотивація навчальних досягнень.

Які слова писати з великої букви, а які з маленької літери і чому? Давайте у цьому розберемось і будемо грамотно писати.

Порівняти записи. Що спільного? Чим відрізняються? Чому деякі слова записані з великої букви? Робимо висновок. Загальні назви дають імена відразу багатьом предметам, а власні тільки одному.

Поки ми справлялись із завданням, наш потяг наблизився до великої річки. Послухаємо нашого консультанта.

Це Дніпро- могутня ріка. Вона протікає через Білорусію, Росію, Україну. У неї впадають Десна, Прип‘ять, Псел, Березина. На берегах Дніпра розташовані міста Київ, Запоріжжя, Херсон, Черкаси, Канів.

У Каневі наша наступна зупинка. Хто це дивиться з Чернечої гори на Дніпро могутній? Слухаємо нашого консультанта.

Т. Г. Шевченко прожив усього 47 років. 24 з них пробув у кріпацтві. 10 років мучився у солдатській неволі на засланні. І лише 13 років був вільною людиною. Трагічною була доля Тараса. Але його життя, як зірка, спалахнула і згасла. Та сяйво його творів палає і зараз. Український народ свято шанує свого генія. У березні цього року виповнюється 200 років від дня його народження Ось виставка «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»

Засвоєння нових знань.

Щоб мандрувати далі, треба попрацювати в парах. Робота з підручником. Вправа29.Перевірка роботи. Діти, у ваших квитках є назва того сузір’я, під яким народились саме ви. Тому і квитки у вас незвичайні. У нашій групі 3 Рибки, 3 Водолії, 2 Раки, 2 Діви, Телець, Овен, Лев, Стрілець.

Фізкультхвилинка. Флешмоб. Мобер сьогодні Юля.

Наш потяг знову мчить. Та що за неймовірна краса? Може послухаємо нашого консультанта?

Українські Карпати- це гори середньої висоти та гірські долини. Половина всієї території вкрита лісами, а інша- це альпійські луки, або полонини. Найвища гора Говерла, її висота 2061м. На території Українських Карпат розташована умовна точка- центр Європи.

Закріплення нових знань та контроль.

2. Ми дізнались багато нового і прийшов час використати свої знання. Напишемо самостійну роботу.

Робота з перфокартами. Дати назву групам іменників. Вказати номери груп, що входять до загальних іменників та ті, що входять до власних назв. Спочатку працюємо по горизонталі, а потім по вертикалі. Перевірка за допомогою сигнальних карток.

Я дякую вам за роботу.

Зараз ми послухаємо вузлики напам’ять. Щоб мова наша була чиста, правильна, ми повинні вміти нею користуватись.

1. Я в пам'яті змалку це слово зберіг

І вам адресую рядки ці.

Нема в Україні залізних доріг,

А є в нас лише залізниці.

2. Яка слідуюча остановка?

Не личить така нам обновка.

Питаймо усі без запинки:

Яка наступна зупинка?

3.Світить нам дорога дальня,

То ж потрібна що?... їдальня.

Ні до чого нам столова-

То чуже, не наше слово!

4.Раз шукали два грузини

В нас книжкові магазини,

Та були зусилля марні-

В Україні лиш книгарні!

Отже, вживаймо у рідній мові тільки рідне.

Рефлексія. Наша подорож завершується. Давайте глянемо на дерево бажань. Чи здійснились наші очікування? Де зможемо використати нові знання? Ми-молодці!

Диференційоване домашнє завдання. Скласти розповідь про цікаві куточки України, де побували ви, записати її у зошит. Підкреслити власні іменники.

А напам’ять про сьогоднішню подорож вам залишаться квитки з назвами ваших сузір’їв. Хай вам завжди щастить на життєвому шляху. Сміливо крокуйте вперед дорогами знань.

Використана література

С.А Гаряча. Педагогіка майбутнього «початкова освіта» № 9, 2011р

В.О.Сухомлинський «Чиста криниця» Київ. «Веселка» 1993

В.О.Сухомлинський «Казки під відкритим небом» Київ. «Освіта» 1991

В.О.Сухомлинський «Вічна тополя» Київ. «Генеза» 2003

«Запрошуємо до діалогу» Київ. «Богдана» 2003

«Рідна школа» Збірник казок, загадок, приказок Київ. «Веселка» 1993

«Початкова навчання та виховання» № 19-20. Липень. 2010р.

 

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.