"Поспішаймо робити добро"-виховна година для 2 класу поч.школа
Розробила і написала вчитель початкових класів Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Єфімова Лілія Петрівна
Мета виховної години:З’ясувати зміст поняття «добро». Викликати бажання бути схожим на Олександра Антоновича Захаренка. Виховувати бажання творити добро, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Обладнання: урочисто прибраний клас,тематичні малюнки, роздатковий матеріал для роботи в групах, телевізор і ноутбук для показу презентації.
Хід виховної години.
Учень.
Сказав Мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра.
-Діти, а як ви гадаєте, що таке добро?
(Відповіді дітей)
- Виберіть слова, які «притягує» до себе слово «добро».
Допомога, уважність, чистота, ненависть, тепло, співчуття, злість, взаємодопомога, байдужість, краса, щирість, піклування, світло, заздрість, вдячність, милосердя, жадібність, любов, чуйність, сонце.
- У народі кажуть: « Світ не без добрих людей». І це дійсно так. Адже є багато добрих, чуйних людей, які завжди прийдуть на допомогу нужденним і словом, і ділом. Сьогодні ми познайомимось із такою людиною. Це – великий педагог , Олекса́ндр Анто́нович Заха́ренко, який протягом всього життя творив добро,
допомагав усім, хто цього потребував.
«Крісло автора» (діти по черзі сідають на крісло та розповідають фрагменти з біографії Захаренка)
Учень 1 Олександр Антонович Захаренко – великий педагог, заслужений учитель України, директор Сахнівської загальноосвітньої школи, що на Черкащині, був людиною цікавої своєрідної долі, мудрою, талановитою, всесторонньо розвиненою, романтиком- творцем.
Учень 2 Народився він у чудовому містечку Камянці Черкаської області. У 1959 році закінчивши Черкаський педінститут, вчителював у невеличкому селі Сахнівка Корсунь-Шевченківського району. Мав прекрасну сім’ю і кохану дружину Віру
Петрівну, і двох чудових синів – Сергія і Владислава.
Учень 3 Працюючи у школі спочатку вчителем, а потім директором він постійно мріяв створити у селі таку школу, щоб діти зростали в ній мислячими, працьовитими, вдячними, закоханими у свій край, чутливими до добра і краси. І це йому вдалося.
Учень 4
Школа над Россю в Сахнівці -
Символ честі й добра.
Скільки отут пережито,
Вкладено праці й тепла,
Долей людських обігріто
Стільки, що й ліку нема.
Б’є із Твоєї криниці Совісті чиста вода.
Пам’яті роду шкільного
Книги Твої понесуть…
Девізом Сахнівської школи є його слова : "Поспішаймо робити добро. Духовне добро. Воно стократ цінніше від матеріального". На фасаді школи зображено основні гасла, які Захаренко втілював в навчально – виховний процес .
-Давайте познайомимося з ними. (Діти читають гасла, і пояснюють їх значення).
-Памятайте, у кожному гаслі Захаренка захована частинка доброти.
-А з яким гаслом хотілося б вам іти по життю?
Учень
Повірь у силу доброти,
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Повірь у силу доброти,
Що на торжку не продається,
Що кривди розбива пласти,
Красою тулиться до серця.
Повірнь у силу доброти,
Що має долю роботящу,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі краще.
Гра «З’єднай прислів’я»
Добро ходить тихо, Боже, віку
Раз добром нагріте серце – а зло гримить і гуркоче.
Доброму чоловіку продовж, ввік не прохолоне.
Вчитель. Бути добрим не легко, а постійно творити добро важко.
Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтесь до татової поради.(Сценка в ролях).
Татова порада
Прибіг щодуху син додому й до тата голосно гука:
А я провідав у лікарні свого товариша-дружка.
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте.
Замисливсь тато на хвилину і так йому сказав на те:
Коли тебе в тяжку хвилину людина виручить з біди,
Про це добро аж поки віку ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині ненароком ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку мовчи й нікому не хвались.
- Щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей.
- Послухайте «Правила добра.»
«Правила добра»
Щоб доброю людиною стати,
потрібно правила добра всім знати.
Найперше з правил цих чудесних
Уміння б бути добрим, чесним.
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей.
Добро сам будеш мати.
А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушеш.
-Тож які правила добра ви запам’ятали?
Гра «Крісло відвертості». Гра «Мікрофон».
Всі стільці в класі оголошуються «кріслами відвертості». Всі, хто сидить на них, повинні говорити правду. Учитель називає початок фрази, учні повинні її закінчити: «Я пишаюсь собою тому...».
-Мені сподобалися ваші відверті розповіді. Я сподіваюсь, що з вас виростуть добрі, чуйні, не байдужі до чужого горя люди.
Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби.
Так буде легше і біль пережити,
Й здоровя буде більше тоді.
Добро – це, як казка,
Добро - це,як свято,
А зло – це бездушність й злиденість душі.
Тож будьмо багаті,
І будьмо добріші,
І зло переможемо ми на землі.