Вчительський Журнал он-лайн

 

Урок читання у 3 – му класі

Друк

 

Тема: «Благослови, мати, весну закликати!»

Урок читання у 3 – му класі.

О.М.Кулик, старший учитель, КЗЛОР "Підгірцівська ЗОШІ I-IIIст." Стрийського району, Львівської області.

Мета: Ознайомити учнів з традиціями і обрядами українського народу, а зокрема весняним циклом. Розвивати зв'язне мовлення. Удосконалити навики виразного інтонаційного читання, вміння орієнтуватися в прочитаному тексті, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати в учнів бажання підтримувати і продовжувати традиції свого народу

Обладнання: картини, тістечка «жайворонок», колоски пшениці, свята вода, кілька галузок ліщини, верби і підсніжники, зошит для малювання, фломастери.

Тип уроку: інтегрований урок.

Хід уроку

І Організаційний момент.

П Перевірка домашнього завдання.

1. Конкурс на краще прочитання вірша І. Франка «Дивувалася зима».

2. Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітками?

3. З яких слів ти довідався, що весна перемагає зиму?

Ш Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і мети

Велика і прекрасна наша земля. Змінюється, вічно оновлюється вона. І це оновлення завжди починається весною.

Наші предки - слов'яни - вважали весну живою істотою. Вони вірили в багатьох богів. Вони їх шанували, справляли їхні свята на весні. Ці свята супроводжувалися веснянками. Урочистість веснянок була зумовлена ще й тим, що цей обряд починається ще з зими. На свято Стрітення весна з зимою зустрічається. То вже тоді, для того, щоб закликати весну, наші предки рубали ополонки, кричали, стріляли, запрошували повернутись весну. Вони вірили, що весна під водою, у далекому царстві Дажбога.

А саму весну приносили на крилах птахи ЗО березня, коли святкували Теплого Олекси. Чекали вони цього свята з нетерпінням. З ранку вдягались у святкове вбрання, хлібороби вітали один одного з теплом.

Господині випікали обрядове печиво у вигляді жайворонків. Це печиво носили селом на долонях і показували Сонцю сподіваючись ввести його. Сонце, в обману. Мовляв, птахи прилетіли, пора весні бути. А потім ішли весну закликати.

1 учениця: Ой, виходьте дівчата на вулицю весну красну зустрічати.

2 учениця: Будемо весну зустрічати та віночки сплітати. А віночки сплетемо, хороводом підемо.

3 учениця: Веснянко - панянко, де ти зимувала?

4 учениця: У лісочку на пеньочку

сорочечку прала. Вітер віє, вітер віє, калину ламає.

Усі хлопці на вулиці, а мого не має.

5 учениця: А ми закопали горщик каші,

ще й кілочком прибили, щоб на нашу вулицю парубки ходили.

6 учениця: Благослови, мати,

Весну закликати!

Весну закликати,

Зиму проводжати! Зимонька в візочку. Літечко в човничку! Вчитель:

Благословляю вас, діти, Весну закликати.

Весну закликати.

Зиму проводжати

З веселою посмішкою,

із жайвороном - пташкою, з водою свяченою,

з колосками хліба

І добром у серці.

/ Вчитель кропить дітей свяченою водою і колосками/

IV Робота над текстом.

1. Виразне читання тексту учнями.

2. Фізкультпауза. Вправи для очей.

Діти, а на уроках співів, яку веснянку ви вчили? Виконання веснянки «Подоляночка».

4. Словникова робота.

Що не зрозуміло в тексті? Які слова?

а) На дошці надруковано: звільнялися, ластівоньки, невдовзі.

б) Читання, пояснення з книжки слів: тужавіти, символічний птах, пращури.

в) Що означає: новолітування.

г) Як можна інакше сказати: смаковите печиво, буй зелень, красна весна.
5. Робота над змістом тексту.

- З якими проханнями звертались діти до своїх матерів?

- Що робили матері і бабусі?

- Як готувались у кожному селі до свята? Знайдіть у тексті і прочитайте!

6. Робота над змістом малюнку.

- Що зображено на малюнку?

- Якими словами із тексту можна його підписати?

7. Конкурс малюнків.

- А зараз відкрийте свої зошити для малювання. Ось вам трафарети символічного птаха. Розмалюйте його. Подивимось у кого вийде який птах.

8. Робота з прислів 'ям.

- Про весняні місяці народ нам склав багато прислів'їв, прикмет
Побачиш шпака - знай весна біля порога.

З берези тече багато соку - літо буде дощовим.

V Підсумок уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- А, що нового дав вам він?

IV Домашнє завдання.

Назвіть своїх менших сестричок, братів веснянок, хороводів. Виразно читати текст. Вивчити веснянки з тексту і один хоровод з вихователем.

 

Останнє оновлення на Понеділок, 11 лютого 2013, 12:40  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.