Вчительський Журнал он-лайн

 

Використання інноваційних технологій в сфері освіти

Друк

Використання інноваційних технологій в сфері освіти

На сьогодні в освіті втілюється велика кількість інновацій різного характеру, напрвленості і значення. Проводяться державні реформи, реалізуються нововведення в організацію, зміст, методику і технологію навчання.

Широкий інноваційний рух – необхідне явище для сучасної освіти, яке дозволяє формувати свідомість і активність дітей, Воно стає важливим фактором самореалізації  суспільства, забезпечує розвиток творчої особистості громадянина України.

Завдання вчителя і школи – створити оптимальні умови для самоорганізації учнів, допомогти їм спроектувати свій власний життєвий шлях на основі доцільно обраного типу соціальної поведінки, ступеня активності та ціннісних орієнтацій, свідомо прийнятих норм людських взаємин.

Цьому сприяє:

1.Формування інтелектуальних, спеціальних і        загальнокультурних знань і умінь учнів.

2.Розвиток ініціативності, навичок співробітництва.

3.Навчання бачити проблеми і вміння приймати правільні   рішення.

4.Вміння отримувати і використовувати інформацію.

5.Навички самостійного планування, самоосвіти,          комунікабельності.

6.Формування критичного і логічного мислення.

7.Вміння порівнювати факти, аналізувати їх ; аргументовно відстоювати свою точку зору.

8.Бачення многомірності явищ, їх неоднозначності.

9. Формування толерантної відкритої громадянської позиції.

Практично на кожному уроці історії ми так або інакше використовуємо інноваційні методики або частково, або повністю:

1) робота з інформацією: картами, схемами, таблицями, документами,

джерелами(підручник або інші);

2) формування свого ставлення до подій і їх учасників;

3) аналіз і порівняння:позитивні сторони явиша,переваги і    недоліки

( помилки, негативи );

4) ініціатива: нові ідеї, можливі альтернативи і варіанти;

5) контроль над процесом мислення : підведення підсумків,   спостереження, коментарі (закріплення і систематизація).

Однак частіше на уроці ми застосовуємо декілька прийомів і методів, які допомагають навчатися сумісним діям, спрямованим на підвищення ефективності навчального процесу.

Під час навчання бувають невдачі і помилки. Їх виправлення – достатньо болісний процес. Іноді буває, що страх помилитися сковує дитину, відбиває бажання працювати.

 

Для цього є принципи позитивної корекції  помилок:

1. Як мога більше підбадьорювати учнів, більше уваги приділяти тому, що вони роблять правильно, а не навпаки.

Наприклад,  після перевірки самостійної роботи вчитель не буде сварити дітей через те, що 60% класу не знають дати Куликовської битви, а похвалить 40% учнів, які вже знають її.

2. Обов`язково треба хвалити дітей за правильну відповідь або частково правильну. В цьому випадку дитина буде відчувати, що вона рухається вперед, що в її навчанні є прогрес.

3. Уникати приниження учня, підкреслюючи його помилки. Не давати йому відчути, що помилятися – „ це погано ”. Адже дитина навчається, помилки неминучі, природні і закономірні.

4. Виправляти помилки швидко і непомітно.

Наприклад, дитина при відповіді назвала неправильну дату події, вчитель підбадьорює, але повторює вже з правильною датою вислів учня. рекомендує записати це в зошит.

Якщо приділяти виправленню помилок багато часу, значить надавати їм великого значення, крім цього, цим гальмується темп уроку.

 

Методика колективного навчання

Є  4 принципи цієї методики:

 

1) Позитивна взаємозалежність.

Всі учасники уроку, вчитель і учні, повинні зрозуміти те, що всі вони разом творять процес пізнання, що від доброзичливого ставлення кожного. від його особистих зусиль залежить успіх всієї групи.

 

 

2) Індивідуальна відповідальність.

Кожен особисто повинен відповідати за свою роботу, за нього ніхто цього не зробить, так як інші мають свої індивідуальні завдання.

 

3) Рівна участь.

Не може бути такого, що деякі учні працюють, а інші відсиджуються і мовчать. Кожному на висловлення своєї точки зору надається однаковий час. Всі навчаються самі, навчають своїх товаришів і приймають участь в роботі всього класу.

 

4) Одночасна взаємодія.

Під час уроку учні одночасно засвоюють нову інформацію і одночасно передають її іншим учасникам своїх груп, обговорюють проблему і находять рішення.

 

В методиці такого навчання дуже важливою є стимуляція діяльності учня. Діти і вчитель повинні лагідно ставитися один до одного, не загострювати увагу на критиці інших і самокритиці.

 

Однак в процесі такого навчання неминучі невдачі і помилки: під час роботи в класі може бути багато шуму ; не кожна дитина чітко вкладеться в час, який буде відведено для виконання завдання

 

Тому вчитель на уроці виступає як координатор роботи: він повинен дати учням таке завдання, з яким ці ( конкретні ) учні справляться ; вчитель визначає час для виконання кожним учнем кожного конкретного завдання і чітко слідкує за регламентом.

Учні повинні навчитися постійно бачити вчителя, відриватися від свого завдання і піднімати очі на вчителя, як музиканти на диригнета.

Учень повинен навчитися реагувати індивідуально (самостійно), він не повинен зупиняти своїх однокласників голосом або будь-яким рухом.

А вчитель повинен бути терплячим і переходити до нового завдання тільки тоді, коли всі діти піднімуть очі і в класі буде тиша.

 

 

Як виростити  інтелектуала.

Розвиток пізнавальної творчої активності учнів на уроках історії.

Сьогодні як ніколи перед вчителями постає питання – як підготувати учнів до праці з максимально можливою орієнтацією на творчість ? Якими методами, прийомами поліпшити співпрацю і співтворчість вчителя з учнями для розвитку і самореалізації особистості?

Адже кожен учень – це обдарована дитина в певній галузі, яка має здібності і талант. І вчитель повинен знайти в цій дитині неповторне і розвинути цю здатність до творчості.

Уроки історії надають можливість не тільки накопичувати знання та уміння, а й постійно збагачуватися досвідом творчості, коли відбувається процес самоорганізації і самореалізації особистості.

Усе це вимагає від педагога постійного пошуку,  самовдосконалення, проведення навчально-виховного процесу так, щоб він сприяв розвитку здібностей та пізнавальної діяльності учнів. Тому спираючись на вище зазначене, основною метою на уроках історії меє бути:

- формування у дитини вміння керувати процесом творчості;

- розуміння закономірностей;

- уміння  розв`язувати складні проблемні ситуації.

 

Процес цей індивідуальний і вимагає від нас складної, багатограної та кропіткої роботи.

 

Розвиток пізнавального інтересу до вивчення історії починається з „ занурення в океан історії ”, створюються ситуації за заданими алгоритмами : „ Що, де, коли, як, хто, чим, чому ”. За допомогою цих питань з`являється інтерес до історії як науки, діти замислюються над перспективами її розвитку.

 

Вчитель повинен поставити перед собою завдання:

1) Використовувати різноманітні форми, прийоми і методи на уроках.

2) Розвивати в учнів прагнення до успіху.

3) Навчити працювати, виконувати завдання, робити пропозиції.

4) Розвивати творчі здібності : спостережливість, уяву, пам`ять, уміння аналізувати, теоретичне мислення.

 

 

Кожен урок повинен бути підсумком та емоційним відкриттям.

Використання різних форм навчання дає можливість простежити за роботою  учня при вивченні певної теми, об`єктивно оцінити його навчальну діяльність. Сприяє виявленню глибини знань для створення проблемної ситуації. Посиленне сворення таких ситуацій показує усвідомлення учнями програмного матеріалу, відсутність прогалин. Проблемні ситуації дуже різноманітні за тематикою, змістом та складністю.

Учні досягнуть творчих результатів з історії тільки тоді, коли вчитель буде усвідомлювати, що дитина постійно перебуває під тиском потоку інформації, яка впливає на її свідомість і почуття.

 

 

 

 

Останнє оновлення на Четвер, 10 листопада 2011, 13:42  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.