Вчительський Журнал он-лайн

 

майстер клас

Друк

Шановні колеги до вашої уваги фрагмент уроку з історії України в 10 класі по темі « Українська держава П. Скоропадського « з використанням методу « Різнокольорові капелюшки « , автором якого є  французький психолог Едвард де Боно.

Мета цього методу : формувати та удосконалювати навички критичного мислення , яке сприяє такої особистісної риси  , як креативність .

Капелюхи використовуються , щоб вказати напрям обговорення проблеми.

Ознайомлення з призначенням кожного кольору

Білий – виділення фактів , цифр , відомостей

Чорний – критика,негативні аспекти

Жовтий – оптимістичні , позитивні сторони , вміння побачити добре

Зелений – креативне мислення ( творче )

Синій – значимість  ситуації , її життєвий урок.

Даний метод я використовую на етапі сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу. Давайте зясуємо проблемне питання :

Що переважало в діяльності П. Скоропадського : досягнення чи прорахунки ?

1 ) Надаємо слово  Білому капелюху

Таким чином , можна відмітити наступне -

першими кроками гетьмана було створення держави , гетьманського уряду. Чимала роль відводилась реформуванню збройних сил , дипломатичній діяльності, помітні зрушення в галузі культури і освіти.

2 ) Надаємо слово Чорному капелюху

Отже , завдяки чорному капелюху ми дізналися про помилки та прорахунки гетьмана , які зіграли помітне місце в існуванні Української держави.

3 ) До слова запрошуємо учасників на столі , яких Жовтий капелюх

Ознайомившись з вашими міркуваннями , слід зауважити , що найбільше успіхів Скоропадський здобув у національно – культурній політиці. Адже метою гетьмана було  - створення сприятливих умов відродження України.

4 ) Надаємо слово Зеленому капелюху

Та все ж , незважаючи на помітні зрушення в Українській державі ,

П. Скоропадському не вдалося надовго втримати владу. Річ у тім , що всі успіхи гетьманату пов’язані , головним чином , зі стабільність держави , а гарантом цієї стабільності виступила зовнішня сила – окупаційні війська Німеччини та Австро – Угорщини.

На етапі узагальнення і систематизації знань для з ‘ясування проблемного питання доцільно використати метод « Дерево рішень «

Вам потрібно на жовтих  листочках написати здобутки гетьмана , а на сірих – прорахунки. Кожний по черзі виходить та інформує  нас з своїми міркуваннями. Якщо думка повторюється , то тільки закріпіть жовтий -  з ліва , а сірий -  справа.

Оглянувши наше дерево рішень можна зробити  висновок

В діяльності гетьмана П. Скоропадського  мали перевагу більше здобутки ніж прорахунки.

Який життєвий урок ,  ви б використали з цієї ситуації  для себе ?

Насамкінець я хочу завершити такими поетичними рядками з вірша О. Олеся :

 

Як не будете всі разом

Йти до спільної мети,

Ви державу зруйнувавши ,

Подастеся у світи.

Ви розгубите ту землю ,

Що придбали нам батьки ,

І тинятиметеся всюди ,

Як вигнанці й жебраки.

Останнє оновлення на Понеділок, 13 червня 2011, 09:05  

-----------------------------------------

 

Корисні посилання

Електронні книги - Основа

Adobe Acrobat

Онлайн -перекладач

Онлайн-конвертер pdf файлів в doc

Расширения для Joomla

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 


Авторизація

Пошук

Увага Конкурс!

Інтернет-урок

Подати заявку на конкурс

"Інтернет-урок"

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail:


© 2022 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Вчительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.