Кошевицька С.М., заступн.дир. з науково-дослідницької діяльності Донецької класичної гуманітарної гімназі
Сучасний етап еволюції людства характеризується революційними досягненнями в науці, які дають поштовх для формування та розвитку новітніх технологій як в сфері абсолютного пошуку істини, так і в удосконаленні якості життя суспільства. Тому актуальним питанням сьогодення є забезпечення умов для розвитку інтелектуального потенціалу нації – позачергової умови науково-технічного прогресу.
На перший план сучасного навчального закладу виходять проблеми пошуку та подальшого розвитку обдарованих учнів, організація їх творчої діяльності для досягнення повної самореалізації в самостійному житті.їМетою даної програми є створення життєдайної системи безперервного навчання для досягнення високих освітніх рівнів забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального потенціалу як найвищої цінності нації.Загальними принципами реалізації даної програми є:
1. Безперервність та наступність ;
2. Переорієнтація навчання з предметного на мотиваційно-процесуальне;
3. Тісне співробітництво між усіма учасниками навчально-виховного процесу;
4. Циклічність та систематичність;
5. Демократизм та гуманізм.
Основними напрямками реалізації програми є:
- удосконалення змісту освіти в галузі виховання творчої особистості, здатної вирішувати нестандартні інтелектуальні та моральні завдання;
- своєчасне виявлення домінуючих здібностей та уподобань кожної дитини;
- створення творчої атмосфери шляхом введення факультативів, курсів за вибором тощо;
- залучення учнів до участі у творчих конкурсах, олімпіадах, науково-дослідницької діяльності;
- створення умов для розвитку здібностей шляхом організації індивідуальної роботи з дитиною, роботи у гуртках, розвиваючих та тренінгових групах.