Учительський Журнал он-лайн

 
Профтехосвіта

Конкурс "Кращий за професією", спеціалізація "Основи дизайну"

e-mail Друк PDF

Сценарій позакласного заходу з технологій (спеціалізація «Основи дизайну»). Конкурс „Кращий за професією”

Останнє оновлення на Вівторок, 12 травня 2015, 12:04
 

Урок охорони праці

e-mail Друк PDF

Методична розробка уроку з предмету "Охорона праці" для учнів групи з професії"Продавець" з використанням інтеркативних технологій навчання

Медочина розробка уроку з охорони праці

для учнів, що здобувають професію «Продавець»

викладача Державного професійно-технічного навчального закладу «Вище професійне училище ім. А.О.Чепіги»

Куратнік Тетяни Вікторівни

Тема уроку: Основи пожежної безпеки

Мета уроку:       навчальна - розширити знання з основ безпеки праці в галузі; вивчити поняття пожежної безпеки, дослідити заходи та засоби попередження пожеж, вивчити послідовність дії при пожежі на підприємстві;

розвиваюча- розвивати в учнів увагу, швидке логічне мислення;

виховуюча- виховувати інтерес до предмету.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок-дослідження

Методи і прийоми: проблемно-пошукова робота, робота у групах, взаємоконтроль, фронтальне та індивідуальне опитування.

Наочність: презентації, ілюстрації

Міжпредметні зв’язки: виробниче навчання, світова література

Хід уроку

І. Організація учнів. Перевірка присутності учнів і їх готовності до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Інтелектуальна розминка /тестові завдання+ взаємоконтроль/

ІІІ. .Актуалізація опорних знань учнів:

ü Вступне слово викладача

ü Асоціативний кущ

ІV.Оголошення теми і мети уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності.

VІ. Вивчення нового матеріалу

ü Мозковий штурм /фронтальне опитування/

ü Побудова опорної схеми /робота біля дошки/

ü Словникова робота /конспект/

ü Мозаїка /робота в групах/

ü Презентація-доповідь «Засоби пожежогасіння» /випереджуюче домашнє завдання/

VII. Узагальнення і систематизація знань.

ü Ситуативні задачі / робота в групах /

ü Мікрофон /додаткові запитання/

VIIІ. Підсумки уроку і оцінювання.

ü Заключне слово викладача

ü Виставлення та мотивація оцінок.

Х. Повідомлення домашнього завдання.

Диференційоване домашнє завдання: вивчити матеріал теми, скласти кросворд чи підготувати презентацію

Література

Винокурова Л.Е. Основи охорони праці.- К. -1997. -208с.

Зміст уроку

І. Організація учнів. Перевірка присутності учнів і їх готовності до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Інтелектуальна розминка /тестові завдання+ взаємоконтроль/

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів:

3.1. Вступне слово викладача /легенда про Прометея/

3.2. Асоціативний кущ:

Які асоціації у Вас виникають зі словом «вогонь»?

/Вогонь: тепло, полумя, піч, газова плитка, небезпека, пожежа, рятувальники/

ІV.Оголошення теми і мети уроку.

Записати у зошити дату та тему уроку. Визначити основні завдання уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності.

Кожна людина , кожен працівник, а зокрема і Ви, як майбутні продавці, повинні знати, яку небезпеку може завдати вогонь, причини виникнення пожеж, послідовність дій у випадку виникнення  пожежної небезпеки, вміти своєчасно попередити та знешкодити пожежу, а також надати допомогу потерпілим.

VІ. Вивчення нового матеріалу

4.1. Мозковий штурм /причини виникнення пожеж/

-         Подумайте та сформулюйте причини виникнення пожеж?

-         Що може стати причиною пожежі на торгівельному підприємстві?

Основними причинами пожеж на підприємствах є такі:

  • Порушення пожежних норм і правил у технологічних процессах виробництва;
  • Неправильне облаштування систем опалення, вентиляції, електроустаткування;
  • порушення норм і правил зберігання пожежонебезпечних несумісних матеріалів;
  • порушення правил користування електрообладнанням;
  • невиконання протипожежних заходів щодо обладнання пожежного водозабезпечення, улаштування пожежної сигналізації, забезпечення первинними засобами пожежогасіння;
  • використання відкритого вогню факелів, паяльних ламп, паління у заборонених місцях;
  • поганее знання персоналом основ пожежної безпеки;
  • порушення вимог протипожежного інструктажу під час виконання робіт.

6.2. Побудова опорної схеми /складники горіння/

Горіння — це швидкодіюча хімічна реакція сполучення речовини з окислювачем, яка супроводжується виділенням тепла і випромінюванням світла.

Кисень+джерело запалювання+паливна речовина=горіння

6.3. Словникова робота

Пожежа – неконтрольований процес горіння, обмежений у часі та просторі, що спричинює матеріальні збитки, людські жертви.

Пожежна безпека —це стан об’єкта, за якого вилучається можливість пожежі, а у разі виникнення пожежі вживаються необхідні заходи щодо усунення негативного впливу небезпечних факторів пожежі на людей, споруди і матеріальні цінності.

Протипожежний режим — це комплекс встановлених норм і правил поведінки людей, виконання робіт і експлуатації об’єкта, спрямованих на забезпечення пожежної безпеки.

 

6.4. Мозаїка /робота в групах/

Кожна група отримує завдання: опрацювати та виписати протипожежні заходи. Потім 1 представник групи розповідає про опрацьовані їхньою групою протипожежні заходи, а представники іншої групи уважно слухають і занотовують у зошити.

Пожежна безпека на об’єктах виробництва забезпечується організаційними, технічними заходами і протипожежним захистом.

 

І група:організаційні заходи:

  • розробка правил, інструкцій, інструктажів з протипожежної безпеки;
  • організація інструктування і навчання робітників та службовців;
  • здійснення контролю за дотриманням встановленого протипожежного режиму всіма працюючими;
  • організація добровільних пожежних дружин та пожежотехнічних комісій;
  • щоденна перевірка протипожежного стану приміщень після закінчення роботи;
  • розробка і затвердження плану евакуації й порядку оповіщення людей на випадок виникнення пожежі;
  • дотримання належного протипожежного нагляду за об’єктами;
  • організація перевірки належного стану пожежної техніки та інвентарю.

 

ІІ група:технічні заходи:

  • дотримання пожежних норм, вимог та правил при влаштуванні будівель, споруд, складів;
  • підтримання у справному стані систем опалення, вентиляції, обладнання;
  • улаштування автоматичної пожежної сигналізації, систем автоматичного гасіння пожеж та пожежного водопостачання;
  • заборона використання обладнання, пристроїв, приміщень та інструментів, що не відповідають вимогам протипожежної безпеки;

правильна організація праці на робочих місцях використанням пожежонебезпечних інструментів, приладів, технологічних установок.

6.5. Презентація-доповідь «Засоби пожежогасіння»/випереджуюче домашнє завдання/

VII. Узагальнення і систематизація знань.

7.1.Ситуативні задачі /робота в групах /

Ситуація 1.

Перебуваючи у складських приміщеннях магазину Ви раптово почули їдкий запах диму, що швидко поширюється. Ваші дії.

Ситуація 2.

Ви працюєте у торгівельному залі. Раптом відчуваєте запах диму у складському приміщенні та крики про допомогу. Ваші дії

7.2. Мікрофон /фронтальне опитування/

1. Що необхідно робити при виникненні пожежі?

2. Які необхідно провести заходи для припинення пожежі?

3. Як надати допомогу потерпілим у пожежі?

VIIІ. Підсумки уроку і оцінювання.

ü Заключне слово викладача

ü Виставлення та мотивація оцінок.

Х. Повідомлення домашнього завдання.

Диференційоване домашнє завдання: вивчити матеріал теми, скласти кросворд чи підготувати презентацію на тему: «Пожежна безпека у закладах торгівлі»


Додатки

І група

ü розробка правил, інструкцій, інструктажів з протипожежної безпеки;

ü організація інструктування і навчання робітників та службовців;

ü здійснення контролю за дотриманням встановленого протипожежного режиму всіма працюючими;

ü організація добровільних пожежних дружин та пожежотехнічних комісій;

ü щоденна перевірка протипожежного стану приміщень після закінчення роботи;

ü розробка і затвердження плану евакуації й порядку оповіщення людей на випадок виникнення пожежі;

ü дотримання належного протипожежного нагляду за об’єктами;

ü організація перевірки належного стану пожежної техніки та інвентарю.

 

 

ІІ група:

 

ü    дотримання пожежних норм, вимог та правил при влаштуванні будівель, споруд, складів;

ü підтримання у справному стані систем опалення, вентиляції, обладнання;

ü улаштування автоматичної пожежної сигналізації, систем автоматичного гасіння пожеж та пожежного водопостачання;

ü заборона використання обладнання, пристроїв, приміщень та інструментів, що не відповідають вимогам протипожежної безпеки;

ü правильна організація праці на робочих місцях використанням пожежонебезпечних інструментів, приладів, технологічних установок.


Ситуація 1.

Перебуваючи у складських приміщеннях магазину Ви раптово почули їдкий запах диму, що швидко поширюється. Ваші дії.

 

 

 

 

 

 

 

Ситуація 2.

Ви працюєте у торгівельному залі. Раптом відчуваєте запах диму у складському приміщенні та крики про допомогу. Ваші дії.

Останнє оновлення на Четвер, 14 травня 2015, 08:26
 

Методична розробка уроку: Виготовлення спідниці.

e-mail Друк PDF

Урок виробничого навчання для професії "кравець" з теми "Виготовлення спідниці"

Підготувала  Коба Наталія Павлівна, майстер виробничого навчання Володимир-Волинського вищого професійного училища.

Урок спрямований на закріплення знань з обробки верхнього зрізу спідниці пришивним поясом, вивчення технічних умов виконання обробки верхнього зрізу спідниці, набуття вмінь на практиці застосовувати свої знання.

Останнє оновлення на Середа, 22 квітня 2015, 15:28
 

мультимедійний супровід до уроку

e-mail Друк PDF

Урок з теми "Холодильне устаткування"; професія кухар; кондитер ІІ курс

Вкладення:
Скачать этот файл (холодильне устаткування.rar)холодильне устаткування.rar[ ]9098 Kb
 

Виховна година " Підліткові пустощі і юридична відповідальність"

e-mail Друк PDF

У запропонованій виховній годині  за допомогою аналізу розігруваних учнями життєвих ситуацій, уривків

з улюблених мультфільмів ( "Ну, постривай!", "Троє з Простоквашино") та сюжету "Діти тікають з дому"

з циклу репортажів каналу 1+1 " Поки батьки не бачать" учні мають змогу поглибити знання з

правознавства, їм надається можливість переконатись, які негативні наслідки можуть мати, на перший

погляд, підліткові пустощі та необдумані вчинки. Учням пропонується  класифікувати

правопорушення, скоєні Вовком ( "Ну, постривай!") та проаналізувати його покарання. Виховна година

побудована таким чином, що спочатку учні переглядають знайомі уривки з мультфільму, де хлопчик

тікає з дому, а потім, переглядаючи сюжет,  переносяться в реалії, де діти тікають від батьків.

Порівнюючи наче безневинну втечу в мультику та реальні сюжети, напрошуються висновки про

неоднозначність ситуації

Підготувала викладач Ніжинського професійного ліцею побуту та сервісу Чернігівської обл. Скрипець Ольга Іванівна

 


Сторінка 2 з 175

Пошук

Лічильники

Проверка сайта

Новий сайт

Шановні користувачі та гості сайту .

Ми підготували для вас новий, яскравий і зручний сайт на якому ви зможете не тільки розповідати про свої розробки уроків і замовити сертифікати, але і з користю провести час зі своїми друзями та колегами в соціальній мережі , пограти в цікаві ігри та інш. Ми щойно запустили цей проект, встигніть пройти реєстрацію в числі перших і Ви зможете отримати унікальне і красиве посилання на свій профіль.

http://teacherjournal.in.ua/

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.