Тема: Вчинок - це реальна дiя. Намiри i недостойнi вчинки. Що допомагає уникати помилок, негативних наслiдкiв вчинкiв?
Мета: ознайомити учнiв iз поняттям «вчинок» як реальна дiя; вчити учнiв аналiзувати запропонованi ситуацiї, характеризувати достойні i недостойнi вчинки, передбачати наслiдки своїх вчинкiв; дати поняття «можна» та «не можна»; розвивати вмiння контролювати i аналiзувати свої та чужi вчинки, зробити їх усвiдомленими; виховувати бажання здiйснювати достойнi вчинки, повагу до людей.
Необхідність створення проекту виникла тоді, коли я помітила недбале ставлення до деяких учнів класу. Прослідкувавши за поведінкою цих учнів, зрозуміла, що вони не цінують дружбу, доброзичливі відносини з боку інших учнів класу. А тому діти почали відвертатися, навіть не помічати грубіянів. Щоб уникнути цієї проблеми і не запустити її, вирішила залучити учнів до участі в проекті. Початок був закладений на уроці «Я і Україна» при вивченні теми: «Людина серед людей» (Культура спілкування з ровесниками й дорослими людьми). На мою думку, проект здобув успіху, тому що відносини серед учнів налагодилися, а колишнім грубіянам під час створення проекту стало соромно за свої вчинки. Ми саме цього і прагнули. Дітям такий підхід до навчання дуже сподобався,а також підняв рейтинг предмету « Я і Україна» в їхніх очах. Я впевнена, що створення таких проектів ( виховних і навчальних) слід продовжувати, залучаючи все більше і більше учнів.
Проект передбачає формування у молодших школярів відповідального ставлення до своїх вчинків, розвиток делікатного ставлення по відношенню до рідних, друзів і незнайомих людей. Діти вчаться аналізувати свої вчинки, передбачати ймовірні наслідки. Під час виконання проекту діти вчаться робити подарунки своїми руками, набувають комунікативних навичок.
Циба Олена Миколаївна