Концепція використання дидактичних технологій, певних форм і методів роботи на уроці біології в 9 класі
Тема: „Вища нервова діяльність людини”
1. Для організації класу застосована інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю” з метою виявлення мотивів навчальної діяльності учнів, утворення доброзичливої психологічної атмосфери і робочого настрою, а також закріплення практичних навичок висловлювання учнями власної думки.
2. Мотивація навчальної діяльності проводиться з метою зацікавити учнів, спонукати до вивчення теми, націлювання на самоосвіту; чітко поставити перед учнями задачі уроку, що б вони знали чого повинні досягти, виконуючи завдання. Використовується педагогічна технологія А. Гіна „Здивуй!”
3. На етапі актуалізація опорних знань проводиться групова самостійна робота учнів, з застосуванням педагогічної технології „Рівний – рівному”, з метою досягнення високого КПД, коли один учень навчає іншого
4.В процесі вивчення нового матеріалу застосовуються різноманітні методи: вербальні, репродуктивні, інтерактивні. Проводяться індивідуальні і колективні форми роботи. Використовуються такі педагогічні прийоми, як робота з термінологічним словничком (цій прийом застосовується для візуального сприйняття термінів та включення різних видив пам’яті учнів), самостійна робота з підручником – складання історичної довідки (ця форма роботи сприяє самоосвітній компетентності учнів, навчає складати конспект, робити повідомлення), інтерактивна вправа „Пересування” вирішує дві задачі: по-перше – це прийом поетапного закріплення нового матеріалу, по-друге – це фізкультхвилинка. Репродуктивно – демонстративний прийом „Визначення – схема” застосовується з метою сприйняття і запам’ятовування визначення як аудіалами так і візуалами. Самостійна творча робота учнів спрямована на розвиток уяви і мислення.
5. Письмове тестування „Вірно – Невірно” на етапі систематизації знань дозволяє учителю за короткий проміжок часу провести моніторинг знань, які засвоїли учні на уроці. Прийом „взаємоперевірка” – економить час і виховує відповідальність учнів. Мозковий штурм групова інтерактивна творча форма роботи, яка допомагає учням систематизувати отримані знання, вжити їх на практиці, формує соціальну компетентність, розвиває творче мислення, виховує особистісні якості.
6. Підсумки уроку дозволяють учителю оцінити роботу учнів на уроці. Інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю” допомагає учителю аналізувати свою роботу на уроці і робити певні висновки.
7. Диференційоване домашнє завдання дає учням свободу вибору, спонукає до самоосвіти.