Домніцька Наталія Сергіївна, вчитель хімії комунального закладу "Середня загальноосвітня школа № 6 м. Орджонікідзе Дніпропетровської області".
Оновлення цілей та змісту навчання, зокрема з хімії, потребує оновлення методичного інструментарію вчителя, переходу до системного використання більш ефективних педагогічних технологій, націлених на організацію продуктивної освітньої діяльності учнів.
Сучасний рівень розвитку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення надає широкі можливості щодо модернізації та підвищення ефективності навчання.
Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі урізноманітнює його, підвищує ефективність засвоєння матеріалу, автоматизує процес навчання та контролю знань.
Формування пізнавального інтересу – необхідна умова успішного навчання. Найголовнішим завданням вчителя на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності. Тому щоразу, обдумуючи урок, ми спочатку розв’язували принципове завдання: як найдоцільніше організувати передачу нового матеріалу (повідомлення, евристична бесіда, відкриття, роздум, розв’язання проблеми, самостійна робота тощо). Необхідно перетворити кожний урок на урок спілкування, мислення, де істина постає як суперечка, як діалог. Учителю необхідно постійно вчитись, обмінюватися досвідом. Тому вашій увазі я пропоную розроблений інтегрований урок з хімії та основ здоров'я для 8 класу з теми «Фізичні й хімічні властивості середніх солей. Здорове харчування. Обмін мінеральних солей» .
Урок складений відповідно до чинної програми для загальноосвітніх навчальних закладів Міністерства освіти і науки України. У додатках подаю матеріал, який учитель може включити в урок або використовувати на факультативах.
Поданий урок репрезентує інтерактивні технології та нестандартні прийоми, методику особистісно зорієнтованого навчання, механізм формування основних типів компетентностей учнів, самореалізацію особистості школяра.
З метою активізації пізнавальної діяльності, на кожному уроці використовуються елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування. Маючи сформовані пізнавальні інтереси, на мою думку, учнями буде цікаво, адже під впливом пізнавального навчання робота навіть у слабких учнів відбувається продуктивно.