Учительський Журнал он-лайн

 

Година спілкування

Друк

Тема: Пізнаємо і творимо себе: вчимося толерантності

(година спілкування із застосуванням інтерактивних технологій)

 

Мета: навчати учнів розв’язувати конфліктні ситуації за допомогою толерантного спілкування як з однолітками, так і дорослими, виявляти співпереживання, співчуття, довіру;

формувати в учнів уміння вислухати думку інших, почуття  власної  гідності, поваги до представників інших національностей, релігій, культур.

Обладнання:

1)      виставка літератури: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Декларація принципів толерантності, Конвенція про захист прав людини;

2)      плакати-епіграфи: «Як можна пізнати самого себе? Тільки шляхом дії, ніколи шляхом споглядання» (Й.В.Гете), «Толерантність – це мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями» (Кофі Аннан), «Кожний має право на вільне вираження своєї думки» (Конвенція про захист прав людини та інших свобод, ст.10);

3)      картки з афоризмами, висловами про толерантність;

4)      пазли, ватман, кольорові олівці, фарби.

 

Хід заняття

I.Міні-лекція  вчителя.

У Декларації принципів толерантності, яка була схвалена Генеральною конференцією ЮНЕСКО на ХХVIII сесії 16 листопада 1995 року, було започатковано всесвітній рух толерантності і підкреслено його важливість у сучасному світі. Поняття «толерантність» вперше почали вживати у ХIII столітті. Воно є синонімом слова «терпимість».

Розуміння толерантності не однакове у різних культурах, тому що залежить від історичного досвіду народів.

У англійців толерантність розуміють як готовність і здатність без протесту сприймати іншу особистість, у французів – як свободу іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів. В арабському світі толерантність – це вміння вибачати, терпимість, співчутливість, а в персидському – ще й здатність до примирення.

Українською мовою слово «толерантність» означає здатність терпіти щось або когось, бути стриманим, стійким.

Запрошую вас,шановні, до спілкування.

II. Практична робота

  1. Технологія «Гронування».Створити «квітку Толерантності». Пелюстки квітки заповнити рисами-синонімами(наприклад, терпимість, людяність, взаємоповага,доброзичливість,розуміння іншого, щиросердність, об’єктивність.
  2. 2. Технологія «Мікрофон»

Кожен учень швидко і чітко висловлює свою думку (Пригадаємо ст. 10 Конвенції про захист прав людини та основних свобод «Кожний має право на вільне вираження своєї думки»)

Я-толерантний – це значить:

  • маю багато друзів;
  • мене поважають, визнають;
  • поважаю думку свого друга, співрозмовника;
  • я завжди бажаний;
  • поруч зі мною комфортно;
  • будую мости для спілкування;
  • не конфліктую;
  • співчуваю і довіряю;
  • прийду на допомогу;
  • вмію прощати образи.

Технологія «Мозковий штурм»

Завдання: до основних понять підібрати висловлювання видатних людей, які записані на картках

1.Ми навчились літати у небі, як птахи. Плавати у морі, як риби, але так і не навчились однієї простої речі – йти по землі, як брати. (Мартін Лютер Кінг)

2. Добрі слова залишають у душах людей прекрасний слід, вони пом’якшують, втішають та зцілюють серце того, хто їх чує. (Блез Паскаль).

3.Роби добро таємно і бажай, коли про нього дізнаються – ти навчишся радості творіння добра. (Лев Толстой).

4.Природа дала нам два вуха, два ока і лише один язик, аби ми дивились і слухали більше, ніж говорили. (Сократ).

5.Милосердя – це бажання приносити користь іншим людям без думки про вигоду та винагороду. (Еммануїл Сведенборг).

6.Не все те неправильне, що тобі не зрозуміле. (Григорій Сковорода)

7.Чужого горя не буває (Народна мудрість).

8.Любов виникає з любові: коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю. (Григорій Сковорода).

 

 

4.Технологія «Захист ідеї»

Робота проводиться в групах. Роздаються картки з висловлюваннями.

Завдання: дати відповідь на запитання «Які моральні цінності є спільними для усіх світових релігій?»

  1. Будда відкидає всіляке насильство й ненависть, навіть до ворогів
  2. Ухиляйся від зла і роби добро (Псалми Давидови № 33)
  3. Блаженні миротворці, яко вони будуть названі синами божими (Євангелія)
  4. Не судіть і не судимі будете (Євангелія)
  5. Аллах любить тих, хто творить добро, стримує гнів, вибачає людям (Коран)

Висновок. Будь-яка релігія проти насильства, ненависті, війни; закликає до миру, взаєморозуміння, до толерантності.

5.Проект «Пазл. Національна толерантність».

Завдання: зібрати карту України (попередньо розрізана на окремі пазли),підготувати привітання та побажання мешканцям різних областей

6.Проблемні запитання:

- Чому виникає нетерпимість однієї людини до іншої?

(варіанти відповіді: через низький рівень культури людини, її виховання, через упереджене ставлення до людей, небажання їх зрозуміти).

-         Де найбільше можна зустріти прояви нетерпимості?

(варіанти відповіді: в магазині, транспорті, на дискотеці, в парку під час прогулянки )

 

 

 

7.Вправа-проект «Як навчитися бути толерантною особистістю»

Толерантність – це поведінкова риса особистості, якій потрібно навчатись, тому пропоную учням записати рекомендації щодо виховання у собі рис толерантності.

Зразок:

  1. Не забувай, що всі люди різні, але всі вони рівні.
  2. Не поспішай засуджувати людину, а намагайся зрозуміти її.
  3. Поважай почуття людей, не ображай їх.
  4. Цінуй чужу думку.
  5. Не будь байдужим до проявів соціальної, расової несправедливості.

 

8. Творчий проект «Прапор толерантності»

Завдання: намалювати прапор (емблему) толерантності, відобразивши на ньому власні риси характеру, підготувати презентацію проекту.

 

ІІІ.  Висновки

Учитель. Наш український народ неодноразово виявляв свою терпимість до інакодумців, здатність до компромісу, вміння виходити із проблемних ситуацій. В Україні проживають люди більше 130 національностей. Кожна має свою самобутню культуру, історію, традиції. Нам всім слід бути толерантними по відношенню один до одного.

Толерантність у всі часи вважалась людською чеснотою. Вона передбачає терпимість до відмінностей серед людей, уміння жити, не зважаючи та не порушуючи прав і свобод інших.

Толерантність є основою демократії та прав людини.

 

Література

  1. Конституція України
  2. Конвенція ООН про права дитини
  3. Декларація принципів толерантності
  4. Конвенція про захист прав людини
  5. Н.З.Соломко «Дива світу»(дитяча енциклопедія), К.,2000.
  6. П.С.Таранов «Енциклопедія знань», Донецьк, 2002.
  7. «Большая школьная энциклопедия», Москва, «Орма-Пресс»
Останнє оновлення на Неділя, 13 листопада 2011, 10:38  

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

На даний момент 802 гостей і 4 користувачів на сайті
  • irinazhirikova
  • strela0523
  • nadijkap
  • artur
службы мониторинга серверов

Авторизація

Пошук

Переможці

Вітаємо з перемогою 
в конкурсі "Шкільний бібліотекар"

Номінація

"Бібліотекар-професіонал"

1 місце - Павленко Олена
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Тимченко Ганна
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Пальонко Тетяна
(сертифікат + книга)

Номінація

"Молодий бібліотекар"

1 місце - Михалюк Галина
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя + книга)

2 місце - Павлів Наталя
(сертифікат + передплата на ШБ 2 півріччя)

3 місце - Кваша Ольга
(сертифікат + книга)

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com


© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2014 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.