Учительський Журнал он-лайн

 
Учительський Журнал он-лайн

Урок українського читання. Тема В.Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі"

Друк

Тема уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити лю¬дина на землі?".

 

Мета:ознайомити дітей зі змістом твору В.О.Сухомлинського"Який слід повинна залишити лю¬дина на землі?", вчити їх розуміти текст; розширити знання учнів про творчість В.О. Сухомлинського розвивати і корегувати навички читання, уміння висловлювати свої міркування про розуміння морально-етичних проблем, збагачувати уявлення школярів про людяність, сприяти осмисленню філософського поняття « слід людини на землі»,

виховувати почуття людської гідності, сердечностсті, бажання вчитися.

.

Обладнання: таблиці для розширення поля читання, портрет В.Сухомлинського, виставка книжок, чарівна скринька

 

Хід уроку

 

1. Організація класу до уроку.

- Діти, в народі кажуть, що добрий гість - дому радість.

Сподіваюсь, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними

привітаємось.

-Добрий день!

- Скажемо їм щось приємне...

- Ми дуже раді бачити вас!

 

Девіз нашого уроку:

Правильно читаємо,

Чітко розповідаємо,

Мовлення своє розвиваємо!

 

II.Вправи на вдосконалення навичок читання.

Мовна розминка.

1).Чистомовка:

Ро – ро – ро – твори добро; Ити – ити – ити – нам у добрі жити; Ать – ать – ать – хай всі добро творять.

 

2)Гра «Чарівна скринька».

- Загляньте в чарівну скриньку.

- То кого ви там побачили?

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Людина -

найцінніший скарб. Кожен із вас - особистість. І саме такої

людини, як ви, на цій землі немає і не буде вже ніколи.

 

3)Створення асоціативного куща.

 

 

Людина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ти знаєш – що ти – людина.

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Завтра на цій Землі.

Інші ходитимуть люди,

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на Землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні

 

 

4)Робота в малих групах

До прислів’я дібрати відповідне закінчення. Пояснити прислів’я

 

Прислів я-короткий народний вислів повчального змісту.

 

Що посієш, добро творити.

Добру людину бджола не жалить.

Життя прожити - те й пожнеш.

Добра справа сама себе хвалить Людяність дорожча за все

 

5)Гра "Поміняйте місцями".

Діти розглядають запис і знаходять слова у стовпчиках. Читають кожне слово у звичайному темпі, потім — пришвидшено.

— Подумайте, як поміняти ці слова місцями, щоб вийшло речення.

 

н с я з л п з

а л к є ю о а

і и м д в л

д й л и и и

і н н ш

а н и

а т

и

(Який слід повинна залишити людина на землі?)

— Яке це речення? (Питальне.)

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— Чи можете відповісти на це запитання?

— Вам допоможе у цьому оповідання В. Сухомлинського з такою ж назвою.

 

IV. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського "Який слід повинна зали¬

шити людина на землі?".

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

а) Вправа на розширення поля читання.

 

До кір жи ти

ста рий хло пчик

май стер зни зують

осто ронь най нижчій

зга далась випе стував

б) Словникова робота.

— Доберіть близькі за значенням слова до слова докір. (Осуд, звинувачення.)Слово докір має 2 наголоси

— Як ви розумієте слова осторонь (збоку, окремо, біля, коло), знизують плечима (рухом плечей виявляти здивування, нерозуміння), випестувати (дбай¬ливо доглядати, виплекати).

— Доберіть протилежні слова до слів старий (молодий), докір (похвала), згада¬лась (забулась), найнижчий (найвищий).

 

 

2. Читання оповідання комбінованим способом.

а) Читання вчителем (до слів "... ніхто не пам 'ятає такого чоловіка').

— Про кого дізналися з прочитаної частини твору?

— Що робив старий Майстер?

— Що йому не сподобалося у вчинкові Хлопчика?

— Що на старості років згадав старий Чоловік?

 

б) Спрямоване читання(читання «про себе»).

— Прочитайте, що спитав у Чоловіка один дід. (Діти читають мовчки тільки питальне речення "Що ж ти залишив після себе?").

— Щоб дати відповідь на це запитання, дочитайте оповідання до кінця.

 

3. Читання оповідання вголос «ланцюжком».

( Діти читають по 1 реченню).

 

4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

 

— Чим був задоволений старий Майстер?

— Як про це пише автор?

— Про¬читайте про вчинок Хлопчика.

— Чи зрозумів він тоді те, що зробив погано?

— Як склалося життя Хлопчика через багато років? Прочитайте.

— Як ви розумієте вислів "ні до чого не прихилявся — ні руками, ні душею"?

— Що згадав старий уже Чоловік на старості років?

— Яке в нього виникло бажання?

— Прочитайте, де була батьківщина Чоловіка?

— Як прийняло його рідне село?

— Що залишив після себе Чоловік на землі?

 

5.Фізкультхвилинка

Вправа «Ми усі одна сім`я.»

Ми усі одна сім`я. Він, вона, і ти, і я. Усміхнись тому, хто зліва. Усміхнись тому, хто справа. Ти погладь того, хто зліва. Ти погладь того, хто справа. Обніми того, хто зліва. Обніми того, хто справа. Насвари того, хто зліва. Насвари того, хто справа. Усміхнись тому, хто зліва. Усміхнись тому, хто справа. Ми усі одна сім`я. Він, вона, і ти, і я.

 

 

 

6.Читання з маркуванням тексту

 

— Якого висновку дійшов чоловік на старість?

— Виділіть це маркером в тексті.

— Чи усвідомив він суть життя?

— Доведіть свою думку

 

7. Розвиток зв'язного мовлення.

 

Поміркуйте, який слід повинна залишити на землі людина.

(Побу¬дований будинок, добрі справи, посаджені дерева, виховані діти, вирощений урожай, складену пісню, написану книг

Це має бути така справа, яка б і після смерті людини нагадувала про неї іншим.).

 

 

V. Підсумок уроку.

1.Вправа «Знаю сам, поділюся з іншими».

 

Вчитель.Тільки праця залишає слід на землі. Людське серце має бути відкри¬тим для добра, людяності, щирості і любові.

Саме таким було серце Василя Сухомлинського — чудового письмен¬ника і учителя від Бога.

(показ портрета)

 

Учень1. Народився Василь Олександрович Сухомлинський у селі Василівка на Кіровоградщині в 1918 році в незаможній сім'ї. Батько працював столяром. Мати - в колгоспі, ще займалася домашнім господарством, а вечорами розповідала дітям казки(у сім'ї було ще троє дітей - Іван,Сергій і Меланія). Батьки ніколи не карали дітей, не вживали лайливих слів,тому,мабуть,усі їх діти обрали професію вчителя.

Учень 2. Змалку батьки виховували любов до книги. У Василька була скринька, де він зберігав найціннішу літературу: твори Франка, Гоголя, Лесі Українки. Ріс хлопчик жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. У навчанні був старанним і здібним,мав чудову пам'ять. У школу приходив задовго до початку уроків і займався з учнями,яким важко давалася математика.

 

Учень 3. Вищу освіту здобував у Кременчуцькому педінституті. В 17 років переступив поріг школи,як вчитель мови і літератури і залишився в ній до кінця життя. Понад 35 років Василь Олександрович працював вчителем і директором Павлиської школи. Вів щоденник, де записував свої спостереження за поведінкою учнів

Вчитель. . Написав 1500 творів,оповідань, легенд, казок, притч, новел.

В його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли чуйними, працьовитими, старанними.Він залишив назавжди

Слід після себе у світі,

Слід той не зможуть змести

Сиві і славні століття.

(І. Орел)

— Таким повинно бути серце кожного з вас.

Пам'ятайте, що ви — лю¬дина. "Людина, — стверджував Сухомлинський, — народжується на світ не для того ,щоб зникнути безвісною пилинкою.Людина народжується, щоб залишити по собі слід вічний.

 

2.Виставка книжок В.О.Сухомлинського

 

3.Оцінювання.

 

4.Домашнє завдання с.47-48

 

 

Применение ИКТ на уроках химии

Друк

Какие бы реформы не происходили в школе, в образовании, урок остается главной составляющей учебного процесса. Каким же должен быть современный урок?

В первую очередь, он должен быть результативным и действенным, имеющий непосредственное отношение к интересам ребенка, родителей, общества и государства. Реализация данного требования возможна, если не следовать устоявшимся стереотипам, а организовывать самостоятельную деятельность обучающихся, в которой учитель – это координатор, организатор или направляющий.

Вторым немаловажным требованием современного урока является наличие коммуникативной направленности, что предполагает формирование готовности к общению со сверстниками, взрослыми в самых различных жизненных и учебных ситуациях.

Вкладення:
Скачать этот файл (ИКТ на уроках химии.ppt)Применение ИКТ на уроках химии[Каждый образованный человек, тем более современный учитель, должен иметь хотя бы элементарные навыки]12661 Kb
 

"Я готовий до дорослого життя"

Друк

Розробка класного заходу, проведеного у 9 класі. Форма - ток-шоу.

Автор Червінська О.А.

Вкладення:
Скачать этот файл (ток шоу.docx)ток шоу.docx[ ]38 Kb
Детальніше...
 

Урок природознавства. Риби.

Друк

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;} Урок відповідає новій програмі, познайомить учнів з різноманітністю риб, особливостями будови.

Вкладення:
Скачать этот файл (риби.ppt)природознавство 1 клас[мультимедійний супровід уроку "Риби"]13954 Kb
Скачать этот файл (урок природознавства Риби.docx)природознавство 1 клас[Урок відповідає новій програмі, познайомить учнів з різноманітністю риб, особливостями будови. ]22 Kb
 

Туберкульоз - небезпечне інфекційне захворювання

Друк

Кремениця Любов Миколаївна, учитель біології та основ здоров'я Кручанської ЗОШ I - III cступенів Богодухівської районної ради Харківської області. Під час проведення уроку були застосовані інноваційні технології, урок проведено у формі тренінгу

Вкладення:
Скачать этот файл (Тренінгове заняття.doc)Тренінгове заняття.doc[ ]81 Kb
 

Постклассическая европейская философия (конца XIX - начала XX вв.)

Друк

Теплякова Ольга Ивановна, Торезская гимназия.

интегрированный урок философии в 10 классе по теме "Постклассическая европейская философия (конца XIX - начала XX вв.)" с применением технологи критического мышления

 

Ліки загального доступу та їх застосування під час першої медичної допомоги

Друк

Кремениця Любов Миколаївна, учитель біології та основ здоров'я Кручанської ЗОШ I - III ступенів Богодухівської районної ради Харківської області Запропонований урок відповідає програмі курсу "Захист Вітчизни" для занять з дівчатами 10 класу, також може бути використаний під час проведення уроків хімії та основ здоров'я

 


Сторінка 767 з 3426


Авторизація

Сплата online


Пошук

Контакти

Поштова адреса:

«Учительський журнал он-лайн»

ВГ «Основа», вул. Плеханівська, 66, оф. 5, м. Харків, 61001

Адміністратор порталу:

Тел. : (+3057) 731-96-33

e-mail: ua.teacherjournal@gmail.com

Як дізналися про наш сайт

Виберіть одну відповідь
 

Лічильник

Проверка сайта

© 2012 ТОВ «ВГ «Основа».

© 2015 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.
© 2006-2009 Українська локалізація: Joomla! Україна. Всі права захищено!
Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.

 

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо.  Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті, ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.